Pijn linker eierstok

Online ZorgZus

Hallo,

Sinds vanochtend heb ik een drukkend gevoel in het gebied waar mijn linker eierstok zich bevindt, wat door dag heen gevoeliger en pijnlijk is geworden. Bij abrupte beweging of raar draaien voel ik daar een stekende pijn. De pijn is er zo goed als altijd maar piekt soms even, net als bij baarmoeder verkramping tijdens ongesteldheid.

Nou ben ik ongeveer vier maanden geleden gestopt met de pil om met mijn dokter te monitoren hoe mijn natuurlijke menstruatie verloopt, en of ik van de pil over kan gaan op een spiraaltje. Drie keer ongesteld geworden, ging prima. Spiraaltje gepland voor over een week, aan het eind van mijn vierde ongesteld zonder anticonceptie.

Nu hoorde mijn ongesteldheid eigenlijk pas morgen te beginnen, maar ik begon gisteren al wat te bloeden. Mijn gewoonlijke ongesteldheid begint meestal wel met genoeg bloed, maar nu heb ik al twee dagen elke dag niet meer dan een theelepel gebloed. En sinds vandaag dus ook die pijn. Kramp in de baarmoeder heb ik zo goed als niet.

Paracetamol genomen en dat lijkt nu te werken, maar de pijn is ook al minder als ik plat op mijn rug of buik lig.

Ik dacht eerst nog dat ik gewoon last had van m'n dikke darm, gezien daar van alles aan het borrelen was, maar dat is al zo'n drie uur lang gestopt.

Ik ga sowieso morgen de huisarts bellen om te melden dat waarschijnlijk mijn menstruatie eerder is begonnen dan verwacht, en dan vraag ik dit ook meteen. Maar ik heb toch zelf al zitten zoeken (niet verstandig ik weet het) en krijg allemaal resultaten als geknapte cysten, eierstokkanker, etc. Ik ben van nature geen hypochonder, maar slaap wil nu niet meer zo goed lukken natuurlijk :').

Iemand die dit herkent?

Reageer
Reageer op: Pijn linker eierstok
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief