Zoeken Vraag het forum

schimmelinfectie,candida

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • anoniem

Hallo,
    gister is er bij mij een schimmelinfectie geconstateerd, hiervoor heb ik een vaginale tablet gekregen. Vandaag werd de jeuk ondraagelijk dus heb ik hiervoor nu een creme gekregen.

Nu is mijn vraag als volgt. Mijn vriend en ik gebruiken geen condooms tijdens de seks. Mijn huisarts zei dat hij niks hoefde te doen als hij geen klachten had, maar van een kennis hoorde ik dat hij ook de creme moest gebruiken om een 2de besmetting bij mij te voorkomen. Wat is nou waar, moet hij het wel of niet gebruiken?

2 reacties
    Reageren
    Dokter.nl

Theoretisch heeft je huisarts géén gelijk. Om een nieuwe herbesmetting uit te sluiten van een symptoomloze (!) onfectie bij je vriend, dient je vriend ook behandeld te worden.
    Praktisch is het wel correct medisch handelen aangezien de schimmelinfectie ten eerste niet 100% zeker is, ten tweede vanzelf kan overgaan bij een evenwichtige pH van de vagina en ten derde een algehele goede conditie.

Reageren
    anoniem

hee ,
    hoe is bij jou die schimmelinfectie geconstateerd? ben je daarvoor na de huisarts gegaan? en wat heeft hij toen gedaan?
    groeten

Reageren
Reageer op: schimmelinfectie,candida
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.