- XXX12 december 2019 om 20:36
Hallo iedereen
Onlangs ben ik naar de gynaecoloog gegaan ter controle. Hierbij heeft ze een bloedtest gedaan, een uitstrijkje genomen en een inwendige echo gedaan. Nu belde ze mij en zei ze dat ik een ontsteking in mijn baarmoeder heb. Ik vroeg of dit een soa is, aangezien het niet echt mogelijk is voor mij om een soa te hebben; ik heb namelijk nog maar 1 sekspartner gehad, wie tevens mijn vriend is (al bijna een jaar) en hij is ook niet vreemdgegaan, en heeft voor onze relatie nog een soa test gedaan.
Maar ze zei dat het geen chlamydia of iets dergelijke was.
Maar nu snap ik niet waarom ze mij azitromycine voorschrijft, dat vaak gebruikt wordt bij chlamydia, en dat ze zei dat mijn partner dit ook moet slikken?
Het is nogal een probleem waar ik graag antwoord op wil, want natuurlijk loopt mijn relatie nu niet zo goed, aangezien mijn partner denkt dat ik ben vreemdgegaan terwijl dit echt totaal niet zo is. Kan chlamydia plots opduiken, als je allebei soa vrij bent? Of heb ik gewoon een bacterie in mijn vagina door slechte hygiene, tampon te lang laten zitten, darmbacterien in mijn vagina..3 reactiesReagerenJohn (moderator)
12 december 2019 om 20:41Azitromycine is een antibioticum dat bij meer aandoeningen wordt gebruikt. dat heeft met chlamydia niets te maken. Dat je partner het ook moet slikken kan komen omdat hij ook de bacterie die de infectie veroorzaakt kan hebben.
ReagerenXXX12 december 2019 om 20:48En weet u toevallig wat de oorzaak dan zou kunnen zijn van die ontstoken baarmoederhals? Ze leek er ook totaal niet zo bezorgd om te zijn, terwijl ik lees dat je daar onvruchtbaar van kan worden?
ReagerenJohn (moderator)
12 december 2019 om 20:54Een bacteriële infectie. Maar ik kan je zo niet zeggen waar ze vandaan komt. Dan zou naar de specifieke bacterie gekeken moeten worden. Het is goed behandelbaar. Alleen als je er erg lang onbehandeld mee zou rond lopen, zou dat gevolgen kunnen hebben
Reageren