- Alias3 mei 2018 om 19:35
Hallo,
Ik weet niet onder welk topic ik dit net moet zetten maar ik plaats het hier. Ik merkte daarnet op dat bij het afvegen na mijn toiletbezoek ik een heel klein beetje bloed zag tussen de normale witte afscheiding. Het was echt heel weinig, net een klein roze/rood streepje mee opgelost in de afscheiding. Het was iets heel kleins maar ik maak mezelf er wel ongerust over. Ik heb vorige week mijn menstruatie gehad en ik neem de pil al een jaar. Ik heb dit nog nooit gehad buiten bij een beginnende menstruatie dan. Wat kan het zijn? Ik heb geen tampons gebruikt vorige week en ik heb enkel 2 weken geleden seks gehad. Een wondje van een van die dingen lijkt me dus onwaarschijnlijk. Als ik dit online opzoek kom ik enkel terecht op zwangerschapspagina’s. Kan u hier iets meer over vertellen? Andere oorzaken? Hormonale schommelingen?
Bedankt
10 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 mei 2018 om 19:47Het kan spotting zijn.(lees de bijsluiter). Dat kan wel eens voor komen
ReagerenAlias3 mei 2018 om 19:57oh ik dacht dat dat enkel voor kon komen bij doornemen van de pil of in de eerste 3 maanden
ReagerenJohn (moderator)
3 mei 2018 om 20:01Nee hoor. Dat kan altijd een keer voor komen
ReagerenAlias3 mei 2018 om 20:03Oke bedankt! Dan voel ik me toch al geruster 🙂 hoe zijn de bloedingen eigenlijk die je kan krijgen tijdens pilgebruik wanneer je zwanger bent? Is dit heel weinig zoals dit of kan het een lichte menstruatie zijn? Puur uit interesse om te weten!
ReagerenCatootje3 mei 2018 om 20:10Gebruik van de pil bevordert een toestand van oestrogeendominantie; dan is het oestrogeen relatief te hoog ten opzichte van het progesteron. Op de kortere of langere termijn kan dit klachten geven. Kan je allemaal vinden op internet.
ReagerenJohn (moderator)
3 mei 2018 om 21:02In principe krijg je dan geen bloedingen meer…
ReagerenAlias3 mei 2018 om 21:41ook niet zoiets als spotting?
ReagerenAlias4 mei 2018 om 10:51heb het sinds gisteren even in het oog gehouden. Eigenlijk altijd heel heldere afscheiding zonder geur. Nu daarnet bij het afvegen iets gelige afscheiding met weer piepklein een beetje bloed. Ik heb enkel seks gehad met een condoom, is een chlamydia-infectie dan nog mogelijk?
ReagerenJohn (moderator)
4 mei 2018 om 10:56Dat is niet erg waarschijnlijk met een condoom
ReagerenAlias4 mei 2018 om 11:01Oke bedankt! Zit al wel een week met een hoest. De gele afscheiding zou misschien een verzwakt immuunsysteem kunnen aangeven…
Reageren