- Myrthe2 juni 2019 om 07:48
Hallo
De laatste maanden heb ik af en toe tijdens het nemen van mij pil lichte bruine afscheiding, af en toe met heel weinig helderrood bloed. Ik zie dit wel enkel na het toiletbezoek aan het wc papier. Het is dus zo weinig dat ik er in mijn onderbroek eigenlijk niets van merk. Vaak begint het vanaf de tweede (meestal derde) week van de pilstrip. Ik ben 20 jaar en neem al 2,5 jaar mijn pil (deso 20). Vroeger nooit problemen mee gehad. Ik heb ook nog nooit seks gehad zonder condoom. Ligt dit aan mijn pil of moet ik aan een andere oorzaak denken zoals een SOA (door orale seks of bijvoorbeeld tipje penis tegen de vagina-ingang)? Ik ben zeker van plan om hiervoor nog naar de huisarts te gaan maar wilde hier reeds een idee over krijgen.
Bedankt!
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
2 juni 2019 om 08:00Het zou heel goed aan de pil kunnen liggen. Bespreek met je huisarts om over e stappen naar een andere pil
ReagerenCatootje2 juni 2019 om 15:48Je zou je kunnen verdiepen in wat de pil met je lichaam doet. Kan op de kortere maar zeker op de langere termijn klachten geven.
Reageren