Zoeken Vraag het forum

Zwart-bruine slijm ver na menstruatie tijd. Had ik vroeger nooit!

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • J.

Hallo,

Ongeveer 4 weken geleden heb ik ‘last’ van zwart-bruine slijm ongeveer 2 weken na mijn menstruatie. Vroeger had ik dit nooit.

Kort 4 dagen na de menstruatie zelf (wanneer het bijna voorbij is voor mij) komt er nog wel eens wat ‘zwart’ gedroogd bloed uit. Ik weet dat dit normaal is, maar nooit had ik na 2-3 weken opeens weer last van zwart-bruin bloed.  Na 2-3 weken van mijn menstruatie is het erg vochtig en produceer ik veel slijm. Dit slijm was altijd helder van kleur, niks mis. Maar opeens komt er nog meer zwart-bruine slijm of bloed uit…?!  Is het dan nog niet schoon binnen ???

Mijn buik doet geen pijn, ook heb ik geen jeuk bij mijn vagina. Maar ik ben wel een beetje bezorgd gezien ik dit nooit eerder had. Ook moet ik er bij vertellen dat soms mijn mestruatie heel heftig is; savonds had ik nooit zo veel bloed maar opeens komt er heel veel bloed uit. Ook krijg ik 4-5 dagen voor  mijn mestruatie al krampen en moet soms dan al een “Alive Feminax” nemen. dit had ik eerder ook zelden tot nooit…. Misschien is het allemaal toevallig dat het zo bij elkaar komt, maar toch.

6 reacties
    Reageren
    J.

Vergeten te melden dat ik 24 ben. Misschien heeft het met de jaren te maken na een lange tijd(?)

Reageren
    John (moderator)

Het kan door de eisprong veroorzaakt worden. Dan komt er meer slijm vrij. dat kan vermengd zijn met oud bloed uit de baarmoeder.

Reageren
    J.

dat klopt, het is een eisprong. maar voorheen was het slijm helder en dus geen probleem. Maar het is nu vermengt met oud bloed, maar voorheen had ik nooit last van nog meer oud bloed. ben bang dat het verstopt zit misschien… dat het er niet goed uit komt.

Reageren
    John (moderator)

Dat denk ik niet hoor.

Reageren
    J.

Waarom komt er op eens nog meer oud bloed uit terwijl ik al die jaren voorheen alles er netjes uit had voor de eisprong?  is het niet erg dat het zo lang er nog in zit het oude bloed..?

Reageren
    John (moderator)

Dat is een vraag die ik zo helaas ook niet kan beantwoorden. als je er ongerust over bent , ga dag even naar de huisarts

Reageren
Reageer op: Zwart-bruine slijm ver na menstruatie tijd. Had ik vroeger nooit!
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.