Zoeken Vraag het forum

vaginale hysterectomie + ophanging darm en urinebuis

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • adeline

hallo beste ,

een tijdje geleden D.D.9/2/2017

heb ik een vaginale Hysterectomie met Colprafia Anterior en Pesterior en Sacrospineuze fixatie laten doen  met juist na de ingreep wat complicaties in de recoverkamer qua hevige pijn a d rug en plots vaginaal bloedverlies.de 5 dgn in het ziekenhuis ben ik geen enkele x naar de grote wc geweest , ze hebben mij daar ook niks over gevraagd of gegeven…Het postaperatief herstel thuis  verliep vlot behalve de stoelgang die zeker  1 maand met veel pijn en contstipatie van +/-  om de 4 dgn gepaard ging en niet kunnen zitten of plat liggen op de rug.Ik heb daaar vanalle soorten middeltjes van de huisdokter voor gekregen om bij de aptheek te gaan halen…maar niks hielp,,veel water drinken, vezels eten, Movicol, Lactulose…noem maar op…

Na 2 md bleef de pijn voor het zitten aan en ben ik noodgedwongen  een echo gaan laten nemen bij de gynaecoloog ,die zei dat er een gote bloedklonter te zien was tussen darm en anus, juist op de plek waarop je moet zitten en dat hierdoor die klachten kwamen.Hij stelde voor 1 week lang  elke dag een half uur lang in een heet bad te gaan zitten zodat de bloedklonter makkelijke zou oplossen wat het beter was voor je lichaam en binnen 2 wkn terug op controle en temperatuur goed  in ’t oog houden ofwel operatie te overwegen…Dus  koos ik voor het eerste..Bij de volgende controle was de druk al minder maar het (niet)  zitten bleef hetzelfde.De spec.gyn.  zei dat de bloedklonter al met de helft was gereduceeerd en dat het dus vanzelf wel ging oplossen en kom in september eens terug…Nu .3 en een halve maand verder kan ik nog altijd NIET zitten…die bloedklonter kan daar niet meer de oorzaak van zijn ,werken mag  ik nog altijd niet van mijn bedrijfarts . ..omdat ik gezinshelpster ben ..en mijn huisdokter weet het ook niet meer …die gaat proberen zo vlug mogelijk een nieuwe afspraak te maken bij de specialsit gynaecoloog…wie weet wat het probleem zou kunnen zijn? verkeerde ophanging vd darm ofzo??Iets anders

hopend op een verklarend antwoord @

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

die bloedklonter kan daar niet meer de oorzaak van zijn  het is nog maar de vraag of dat zo is. Maar het de ophanging zijn. Daar zal dan toch verder onderzoek voor moeten worden gedaan.

Reageren
    adeline

ja, Tandor, ih heb eindelijk een vroegere afspraak vasgekregen voor nu woensdag.ben curieus wat hij te zeggen heeft

heb ook gevraagd of ik al op voorhand moest onderzoeken of fotos laten maken , maar dat was niet nodig, maar zal waarschijnlijk nog komen (= 2 visites)

ik heb hen (= huisarts en gyné )gezegd dat ik dacht ad ophanging vd darm , maar na onderzoek en het vinden van de bloedklonter hebben ze niet verder meer gekeken..

heb op inetrnet  achter dit gezocht maar nergens iets van gevonden…weet iemand een goede link hiervan?

iemand van ziekenfonds zegt…dat word zeker terug operatie, ik weet niet wat de gevolgen en/of nabehandlingen daarvan zijn maar ik hou al ” hout vast” want ik heb al bij elke operatie complicaties gehad…waarvan 2 kantje boord

mvg  @

Reageren
    John (moderator)

Ik denk niet dat er veel op internet van zult gaan vinden. Wellicht dat iemand dezelfde ervaring heeft gehad en zich nog zal melden.

Laat even wat weten als je bent geweest. Succes!

Reageren
Reageer op: vaginale hysterectomie + ophanging darm en urinebuis
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.