Zoeken Vraag het forum

zeer pijnlijke bult op schaamlip

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb sinds een paar dagen een vreselijk pijnlijke onderhuidse bult op mijn linker binnenste schaamlip, daardoor hij steekt ook helemaal uit. Ik denk dat het een steenpuist is, aangezien ik op Google nergens kan vinden dat een abces of cyste zo pijnlijk is, maar ik kan niet echt een opening of zijkant van het bultje vinden en dus ook niet echt een wit puntje. Omdat het zo ver weg zit zie ik sowieso niet zoveel, maar ik heb het gevoel dat het redelijk ver onder de huid zit. Ik ben niet seksueel actief (en nog maagd) dus het kan moeilijk een SOA zijn..

Ik ben nu ongesteld dus met ibuprofen voor de krampen heb ik daar ook minder last van, maar als ik geen pijnstiller heb kan ik amper lopen of rechtop zitten. Ik voelde eergister (met een handschoentje weliswaar) en het was onder de huid ongeveer 5×5 mm maar net voelde ik en hij is twee keer zo groot! Ik heb niet echt zin om naar de dokter te gaan, maar het is echt vreselijk pijnlijk en hoop dat het maar weer overgaat over een paar dagen.. Maar ik begin me steeds meer zorgen te maken.

2 reacties
    Reageren
    Maze

Het is misschien toch verstandig om een afspraak te maken bij de huisarts. Cyste is een ingenestelde bacterie die voor veel pijn kan zorgen.

Reageren
    John (moderator)

Waarschijnlijk toch een steenpuist.  Toch beter om naar de dokter te gaan

Reageren
Reageer op: zeer pijnlijke bult op schaamlip
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.