Zoeken Vraag het forum

Zelf een beugel bouwen?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Tandenfee

Ja, mijn voortanden of ookwel mijn ‘konijnentanden’ staan scheef, alleen mijn voorste 2 en de tanden ernaast staan er iets overheen.
    Zelf heb ik 2 beugels gehad, maar deze hebben niet geholpen en toen ben ik van mondzorg veranderd, nu ik meerderjarig ben, valt het niet meer onder de verzekering. Balen!
    De haakjes heb ik nog wel, en heb met elastiekjes ookal een kunstwerk gemaakt, maar dat ging schuren.

Dus wat kan ik er zelf aan doen om mijn naaste tanden van mijn ‘konijnentanden’ naar achteren te krijgen?
    Heeft iemand leuke, creatieve idee’s? Of is er iets anders dan een beugel? Alles is te proberen en wil het écht niet, dan ja… :’)

5 reacties
    Reageren
    Yfke

Jemig, zelf een beugel fabriceren… nee, daar heb ik geen ervaring mee. Wel met beugels. Maar je zou http://www.dekliniekvoortandheelkunde.nl/ kunnen contacten. Ik weet dat daar vroeger tandartsen in opleiding nog wel eens patiënten gratis behandelden. Het is het proberen waard.

Succes

Reageren
    Anoniem

Gebruik ijzer draad

Reageren
    Anoniem

Ff serieus…. denk jij echt dat je waar iemand normaal gesproken vier jaar tandheelkunde en dan nog eens vier jaar orthodontie voor moet studeren beter kan doen dan iemand die ervoor gestudeerd heeft? Als je je tanden kwijt wil moet je dat zeker doen……

Reageren
    Lara

heb je een blokbeugel gehad? ik heb hetzelfde met mijn tanden en mijn blokbeugel helpt goed.

Reageren
Reageer op: Zelf een beugel bouwen?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.