- Arno30 november 2025 om 12:15
Meer dan 20 jaar geleden heb ik een wortelkanaal behandeling gehad in mijn kies.
Recent is de vulling losgeraakt en etensresten zijn onder de vulling gekomen.
Met als gevolg veel pijn.
Bij de tandarts is toen de vulling gerepareerd.
Tijdens de behandeling kwam spontaan pus vrij uit een wortelkanaal, waarschijnlijk was dat reden van de pijn.
Nu blijkt dat niet alle wortelkanalen zijn gevuld bij de oorspronkelijke behandeling nu ruim 20 jaar geleden.
Dit had volgens mij wel moeten gebeuren, en heb daar een vervelend gevoel aan over gehouden.
Ik heb in de weken daarna meerdere consulten gehad, antibiotica gekregen en veel pijnstillers moeten gebruiken om de dagen en nachten door te komen.
Is de tandarts daarvoor aansprakelijk, dit aangezien ik enorm veel kosten heb moeten maken voordat het hersteld is en ik pijnvrij ben.
Los van alle ellende en tijd die het mij heeft gekost.
Ik ben erg zuinig op mijn gebit en ga altijd naar de tandarts en mondhygiënist, het ligt daar dus niet aan.2 reactiesReageren
Peter (huisarts)
30 november 2025 om 18:59Verkeerde site voor dit soort vragen. Dit is een juridische vraag. En we hebben ook geen tandarts.
Reageren
Maar realiseer je wel dat de technieken de afgelopen 20 jr wel erg veranderd zijn!Arno4 januari 2026 om 11:25Het is niet zozeer juridisch maar meer om er achter te komen of er toen iets is vergeten.
Van de 3 kanalen na de wortelkanaal behandeling is er maar 1 gevuld.Ik wil graag weten of de andere 2 kanalen ook gevuld moesten worden tijdens die behandeling.
Een van deze kananel was flink gaan ontsteken.
Reageren