Ik vraag mij af wat het bultje kan zijn op mijn tandvlees. De tandarts en orthodontist verwijten het aan slechte mondhygiëne, mijn mondhygiëne is nog nooit beter geweest dan nu. Ik weet uit ervaring hoe een bultje van ontstoken tandvlees er uit ziet. Op internet kon ik alleen een fibroom vinden die er op lijkt, maar misschien dat iemand anders weet wat het kan zijn. Wat informatie; Het bultje zit er +/- 3 jaar maar is sinds het starten van de Invisalign behandeling groter geworden. Het bultje doet geen pijn maar geeft wel ongemak. De kleur is iets lichter dan mijn tandvlees en bij het poetsen raakt het geïrriteerd en wordt het rood. Ik gebruik al jaren de anticonceptie wegens hormonale problemen, voor de rest geen medicatie gebruik.
Je tandarts en orthodontist hebben gezegd wat de oorzaak is, denk je dat mensen op een forum het dan.beter zullen weten?
De tandarts en orthodontist geven overal hetzelfde antwoord op, hun standaard antwoord is slechte mondhygiëne. Alleen omdat het tandvlees bloed...wat bij mij een andere onderliggende reden heeft maar hun niks van willen weten. Ik nog zoveel ragen, flossen, stoken en poetsen. De reden dat ik ook over ga stappen. Ik dacht misschien is er hier iemand die verder denkt dan de standaard. Het is geen ontstoken tandvlees dan zat het wel op mijn tandvlees rand en was het bultje ook ontstoken en het is ook geen ontsteking van binnen dan had ik wel een wortelkanaal behandeling gemoeten. Ik wacht wel tot ik een andere tandarts en orthodontist gevonden heb die mij wel serieus nemen. Onderstaand een afbeelding van iemand met een fibroom op het tandvlees op dezelfde plek, maarja de tandarts en orthodontist die ik heb zullen het wel beter weten.
Ze zullen het in elk geval beter weten dan mensen op een een forum die geen van allen een studie tandheelkunde hebben gedaan.......
Die kunnen wel van alles denken,maar hebben niet de kennis om er iets zinnigs over te kunnen of mogen zeggen.
Je kunt eens naar een mondhygiënist gaan, die kan je vragen over mondhygiëne ook beantwoorden.
Artsen etc. weten niet alles ondanks hun opleiding en werkervaring, soms weten de 'gewone' mensen nog meer uit eigen ervaring. Ik spreek zelf uit ervaring omdat ik vaker niet serieus genomen ben in de zorg en uiteindelijk wel gelijk had. Je kent tenslotte je eigen lichaam het beste. Dus misschien is er nog iemand die hetzelfde gehad heeft en mij meer kan vertellen.