Zoeken Vraag het forum

Verstandskies getrokken, enkele vragen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Dennis89

Goedendag

Afgelopen dinsdag om 10.00 uur is rechts onder mijn verstandskies getrokken. Dat was ff hard werken voor de chirurg. Hij zat deels nog onder het tandvlees.
    Daarna is het overigens gehecht.

Wel de gewone klachten heb ik. Qua pijn valt het enigszins mee waar ik meer last van heb is;
    – stijve nek van niet kunnen slapen op m’n zij (ene wang is dus pijnlijk van de kies, andere wang zorgt voor druk op de wond).
    – door de stijve nek pijnlijke nekspieren. Kan soms amper bewegen en m’n hoofd draaien doet echt pijn
    – beetje zeurend gevoel bij ‘de plek’
    – hoofdpijn
    – dikke wang
    – hele kleine mondopening. En vooral daardoor kan ik amper echt eten.
    -gevoelige tanden.
    – hard bult net onder randje kaak, waar de kies is getrokken. Harde bult is zo groot als een ei. Gevoelig als je het aanraakt.

Mijn vragen zijn als volgt:
    – ik voel als sinds dag 1 een hechting en vandaag is die wat losser gegaan. Is dat erg? En klopt het btw dat ze aan je wang hechten.
    – die mondopening zo klein. Hoe lang duurt dat? Daardoor kan ik minder eten. Krijg m’n mond ook echt gewoon niet verder open haha. Met geen mogelijkheid.
    – de zwelling is minder geworden, gevoelige tanden heb ik nog net als hoofdpijn. Maar die bult is er nog steeds en is ook niet kleiner geworden. Hij is hard, voel hem amper maar toch. Hoort dit ook bij de zwelling en na het trekken of…?

Groetjes
    Dennis

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Er wordt niet aan de wang gehecht. Voor het overige kunnen het nog nawerkingen zijn. Je had ook eigenlijk dit even moeten navragen. Bij de poli kaakchirurgie

Reageren
    Dennis89

Hai John

Dank voor je snelle antwoord.
    Klopt helemaal. Had het id moeten navragen ja. Maargoed, dat heb ik niet gedaan dus vandaar hier de vraag gesteld.

Is het iets om zorgen over te maken of…?

Groetjes

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat een normaal gevoel/verschijnsel is als er zo gewroet is in de kaak. En maandag dan even de poli bellen

Reageren
    Dennis89

Er is id best wel wat gewroet. Hij zei nog; zo die zit stevig vast.
    Misschien en soort kneuzing. Vervelend is dat ik het idee heb dat daardoor mijn mond ook niet verder open kan!

En wbt de ander vragen.
    – hechting los zitten na 3 dagen is dat erg?
    – en dat de mondopening niet groot is en niet verde gaat? Hoort dat?

Reageren
    John (moderator)

Aan de hechtingen kun je verder toch niet doen. Behalve goed spoelen en schoon houden. Het zal allemaal nog wel wat gezwollen zijn… die mond gaat wel weer open

Reageren
    Dennis89

Nog wat vragen trouwens.
    Want ik krijg dus vrij veel nekpijn en stijve nek en spieren, alsof ik alles verrekt heb, door dat ik alleen met m’n gezicht recht naar boven lig als ik slaap. Niet op m’n zij of wang. Las dat je de eerste dag(en) beter zo kan liggen. Dinsdag gebeurt, mag ik inmiddels gewoon normaal slapen?
    En; wbt douchen of in bad. Mag dat gewoon heet? Las dat je de eerste paar uur niet heet mocht douchen maar is dat inmiddels wel weer zo?

Reageren
    John (moderator)

Je kunt gewoon alles doen. Maar echt heet douchen of baden is dus in alle gevallen ongezond

Reageren
    Dennis89

Nou ja ik bedoel. Er is verschil tussen heet en lauw.
    Ik douche nu lauw. Maar zou wel iets warmer willen. Alleen las dat je dan nabloedingen zou kunnen krijgen?
    En qua dat slapen. Zorgt dat niet voor teveel druk op de wond of alles?

Reageren
    John (moderator)

Je kunt gewoon weer alles doen

Reageren
Reageer op: Verstandskies getrokken, enkele vragen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.