Zoeken Vraag het forum

Test via prikje

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sandra

Ik ben 3 maanden na risico contact getest bij een prive instantie via een vingerprikje waarbij uitslag binnen 15min beschikbaar is. Er werd aangegeven dat dit hoge mate betrouwbaar is. Zijn hier mensen bekend met zo’n test en wat vinden jullie er van?

4 reacties
    Reageren
    Sandra

Met name omdat ik al een tijd lang last van gevoelige keel heb en last heb van haartuitval wat algemene klachten zijn maar ook symptomen kunnen zijn volgens mij in een latere fase

Reageren
    John (moderator)

Als je de test niet vertrouwd en toch denkt HIV symptomen te kunnen hebben, moet je naar de GGD of de huisarts gaan voor een test.  Internet kan daar geen antwoord op geven

Reageren
    Sandra

Het gaat niet om hiv, er is alleen oraal contact geweest zonder bloed of sperma. Ik was benieuwd naar ervaringen met dergelijke testen. De afnemer is geregistreerd arts, ik neem aan dat in dat geval de testen goed zijn. Sensitiviteit en specifiteit zou boven de 90/95% liggen is mij toen verteld. Is dat gangbaar voor een dergelijke test?

Reageren
    John (moderator)

Syfilis en niet HIV. Excuus

Het kan dan wel een geregistreerd arts zijn, maar het zal er toch vanaf hangen welke test die dan gebruikt. Wat ik wel weet is, dat wanneer je de test via de GGD doet betrouwbaarheid 99,3% is

Reageren
Reageer op: Test via prikje
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.