- Sandra2 april 2022 om 10:25
Ik ben 3 maanden na risico contact getest bij een prive instantie via een vingerprikje waarbij uitslag binnen 15min beschikbaar is. Er werd aangegeven dat dit hoge mate betrouwbaar is. Zijn hier mensen bekend met zo’n test en wat vinden jullie er van?
4 reactiesReagerenSandra2 april 2022 om 10:33Met name omdat ik al een tijd lang last van gevoelige keel heb en last heb van haartuitval wat algemene klachten zijn maar ook symptomen kunnen zijn volgens mij in een latere fase
ReagerenJohn (moderator)
2 april 2022 om 16:30Als je de test niet vertrouwd en toch denkt HIV symptomen te kunnen hebben, moet je naar de GGD of de huisarts gaan voor een test. Internet kan daar geen antwoord op geven
ReagerenSandra3 april 2022 om 11:29Het gaat niet om hiv, er is alleen oraal contact geweest zonder bloed of sperma. Ik was benieuwd naar ervaringen met dergelijke testen. De afnemer is geregistreerd arts, ik neem aan dat in dat geval de testen goed zijn. Sensitiviteit en specifiteit zou boven de 90/95% liggen is mij toen verteld. Is dat gangbaar voor een dergelijke test?
ReagerenJohn (moderator)
3 april 2022 om 15:58Syfilis en niet HIV. Excuus
Het kan dan wel een geregistreerd arts zijn, maar het zal er toch vanaf hangen welke test die dan gebruikt. Wat ik wel weet is, dat wanneer je de test via de GGD doet betrouwbaarheid 99,3% is
Reageren