Zoeken Vraag het forum

SOA’s

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Welke Soa testen moet je nog herhalen als je negatief bent getest na 6 weken? Ik ben getest op hiv, syfilis, hepatitis b, chlamydia en gonorroe. Alles was negatief. Nu lees ik dat zowel hepatitis b als syfilis nog een keer gedaan moeten worden bij 12 weken? Ik heb overigens orale seks gehad zonder klaarkomen.

24 reacties
    Reageren
    Anoniem

Hepatitis B is de enige: drie maanden.

Reageren
    Anoniem

Dus voor syfilis is drie maanden ook niet meer nodig?

Reageren
    Anoniem

Dan had ik dat wel gezegd. Ik schreef:

Hepatitis B is de enige: drie maanden.

Reageren
    Anoniem

Waarom houdt de ggd dan drie maanden aan voor syfilis?

Reageren
    Anoniem

Dat moet je aan de GGD vragen.

Reageren
    Anoniem

Oké en waarom zijn zes weken dan volgens jou wél genoeg?

Reageren
    Anoniem

Deze discussie heeft geen zin.

Reageren
    John (moderator)

Voor syfilis geldt idd een controle test na 3 maanden wanneer in een vroeg stadium ( eerder dan 4 weken na het contact) een negatieve test hebt

Reageren
    Anoniem

Dus zowel hepatitis en syfilis nog opnieuw testen

Reageren
    John (moderator)

6 weken is later dan 4 weken…
    Hepatitis moet wel

Reageren
    Anoniem

Precies wat ik al op 24 februari 2025 om 16:45 schreef.

Reageren
    Anoniem

Ik heb al wel twee vaccinaties gehad tegen hepatitis b en vorige week de derde gehad. Maar ik weet niet of ik met twee prikken al voldoende beschermd was.

Reageren
    Anoniem

“Vorige week de derde gehad” -> wat zou je ervan zeggen om direct toen je vragen te stellen?

Je komt nu met allerlei nieuwe informatie, telkens losse onderdelen. Zo wordt het vrijwel onmogelijk om een goed antwoord te geven op waar je mee zit.

Na de eerste vaccinatie begint de hepatitis b bescherming al op gang te komen. Nu de derde gezet is, kan je geen hepatitis b meer krijgen. Stel je zou in de tussentijd toch het virus hebben opgelopen, dan genees je daar zelf van.

Een nieuwe test voor hepatitis b heeft dus geen enkele zin.

Reageren
    Anoniem

Je had dus beter eerder kunnen zeggen dat je in een vaccinatieprogramma zat. Dan was de hele discussie niet nodig geweest.

Reageren
Reageer op: SOA’s
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.