Zoeken Vraag het forum

Hepatitis C testen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Niels

Beste lezer(s),

Wellicht dat een van jullie dit weet.

Vorig jaar heb ik een risico gelopen op hepatitis C. Ik heb hier nog een bloedonderzoek voor liggen, echter heb ik dit weekend weer een risico gehad (dom, doe het ook niet weer).

Ik ben benieuwd, na hoeveel tijd kan ik me laten testen op hepatitis C?
    Op het onderzoeksblad wat ik nog heb staat ‘hepatitis C test’

Welke test is dit? Ik zie een opsomming tussen twee tests op het internet. Een op antilichamen en een die al eerder kan worden gedaan. (binnen 3 weken) iemand enig idee welke van de twee testen ze doen bij Medlon?

Groet,

Niels

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Hoezo hep C? Het risico op Hep B bij onveilige seks is vele malen groter…. hep C wordt doorgaans alleen via bloed/bloedcontact overgebracht.
    Ik weet overigens niet welke testen ze bij Medlon doen. Dat zou je daar moeten navragen.

De incubatieperiode (de tijd dit verloopt tussen de besmetting en de eerste symptomen) van Hepatitis C bedraagt tussen de 15 en 150 dagen. Eén tot drie weken na de besmetting kan HCV in het bloed opgespoord worden met de PCR-techniek. Antistoffen tegen HCV kunnen pas na twee maanden opgespoord worden.

Reageren
    Niels

Bedankt, ik ga het navragen.

Omdat dit ook niet via onveilige seks tot stand is gekozen.
    Thanks!

Reageren
    John (moderator)

Oke…..dat dacht ik omdat je het onder de rubriek SOA hebt geplaatst

Reageren
Reageer op: Hepatitis C testen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.