Zoeken Vraag het forum

Hiv

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Mieke

Mijn vriend heeft zich door een man laten pijpen. En erna anaal de man gepenetreerd met condoom, op het einde zat het condoom er nog tot de helft rond. Alleen dat deel van zijn penis is anaal naar binnen gegaan want zijn penis was al slapper aan het worden. Kan dit kwaad voor hiv?

7 reacties
    Reageren
    Hiv weg ermee

Ja zonder condoom iemand in z’n artiesten ingang nemen geeft kan op hiv.

Reageren
    Mieke

Ook als je een condoom draagt?

Reageren
    Anoniem

De link die Peter geeft is toch duidelijk?!

Overigens een opmerkelijk gedetailleerde vraag die jij stelt. Was je erbij?

Reageren
    Mieke

Hoi, ja ik was er idd bij. Heb ondertussen contact gehad met een dokter. Mijn vraag was vrij duidelijk, en de reactie erop was dat je hiv kunt krijgen door anaal zonder bescherming. Maar dat was mijn vraag niet…dus ben ik nog niet wijzer geworden ervan. Mijn vraag was als je anaal heb gepenetreerd met condoom en het condoom is bovenaan wat naar beneden gekomen maar zit nog heel strak rond eikel en de rest van. De penis kun je dan ook hiv krijgen. De link die Peter stuurde zijn gewoon algemene dingen, dat is bij ons niet van toepassing geweest, geen bloed niks anaal zonder bescherming en geen sperma in mond of anus geweest.

Reageren
    Anoniem

Jouw vriend heeft zich door een man laten pijpen. -> geen risico voor hiv voor jouw vriend (en ook niet voor de persoon die pijpt)

Jouw vriend heeft een man anaal geneukt met condoom. Het condoom was echter niet over de volledige lengte van de penis afgerold (zo begrijp ik het). -> geen risico voor hiv voor jouw vriend en ook niet voor de andere persoon. Ik licht het toe.

Hiv virus komt (bij een man) voor in bloed, sperma en voorvocht (veel minder). Het is een risico wanneer iemand een van die drie in zijn lichaam krijgt. B.v. anaal. Maar het was juist andersom, jouw vriend was de insertieve partner. Dat deel van de penis waar mogelijk hiv virus “uit” kan komen is de eikel (sperma, voorvocht), en die zat nou net wel in dat condoom.
    Voor de insertieve partner, dus de persoon die de top is, is het risico sowieso veel kleiner dan voor de ontvanger (bottom).

Mogelijk is dat anders wanneer er veel zichtbaar bloed aan de orde was. Maar ook dan: met condoom zoals je beschrijft is dat risico voor je vriend nihil. Hopelijk is het nu duidelijker.

Ik zou me dus geen zorgen maken.

Reageren
    Anoniem

Geen dank. Graag gedaan!

Reageren
Reageer op: Hiv
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.