Zoeken Vraag het forum

Testen ggd

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Bespreek het met je huisarts en laat je daar dan testen.

Anoniem

Maar waarom staat dan op de site van het rivm dat pijpen zonder klaarkomen geen risico is?

Reageren
    John (moderator)

Omdat het in principe geen risico is voor HIV. Maar dat is in dit topic eerder ook al geschreven. Voor andere soa’s geldt dat niet

Reageren
    Anoniem

Het is inmiddels 5 weken geleden. En zit de hele dagen maar te huilen en te stressen.

Reageren
    John (moderator)

Bespreek het met je huisarts en laat je daar dan testen.

Reageren
    Anoniem

Maar is er een kans dat ik positief test?

Reageren
    Anoniem

Hoe vaak blijf je je vraag nog herhalen?

Reageren
    John (moderator)

Ik ben geen helderziende maar ik denk het niet

Reageren
    Anoniem

Heb op de chat van Soa Aids Nederland te horen gekregen dat een hiv test op vier weken met mijn lage risico voldoende is. Alleen bij anale seks zonder condoom zouden ze 6 weken hebben aanbevolen. Is dat wel zo?

Reageren
    Anoniem

Wie denk je dat er bij Soa Aids Nederland werken? Mensen die totaal niet weten waar ze mee bezig zijn?

Sorry, maar je wekt bij mij steeds meer de indruk dat je gewoon een angststoornis hebt. Je stelt een vraag op een chat van een professionele organisatie, en komt dan hier om te vragen “is dat wel zo”?

Misschien is een psycholoog iets voor je?

Reageren
    Anoniem

Hier is namelijk gezegd dat het risico niet uit maakt en dat het sowieso 6 weken is. Staat in meerdere topics.

Reageren
    Anoniem

Je leest niet eens de reacties die hier al eerder zijn gegeven. In plaats daarvan stel je je vraag, zij het net op een iets andere manier, elke keer opnieuw.

Ooit wel eens gedacht aan een ansgtstoornis?

Reageren
    Anoniem

Er staat op dit forum toch echt dat voor elk risico 6 weken geldt voor een test.

Reageren
    Anoniem

Anoniem 21 januari 2025 om 14:26 #2

De huidige tests zijn heel betrouwbaar al na vier weken. Daarmee wordt een groot deel van infecties afgevangen. Er is echter een protocol dat nog steeds zes weken aangeeft.

In veel landen in Europa wordt 28 dagen (4 weken) gehanteerd.

Ik zou zeggen: een test na vier weken is heel betrouwbaar, maar als de test negatief is EN er een groot risico is geweest, dan zou ik de test herhalen na drie maanden.

Reageren
    Anoniem

Anoniem 21 januari 2025 om 19:17 #5

Zo krijg je geen hiv. In voorvocht kan op zich wel (een beetje) hiv virus zitten, maar door enzymen in je speeksel wordt dat zodanig geneutraliseerd dat het niet meer tot een infectie kan leiden.

Reageren
Reageer op: Testen ggd
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.