https://ggd.groningen.nl/seksualiteit/seksueel-gedrag-en-hivaids/prep-instructie/
Hier staat dat hiv een windowfase heeft van 4 weken en niet 6. Hoe zit dat precies?
De huidige tests zijn heel betrouwbaar al na vier weken. Daarmee wordt een groot deel van infecties afgevangen. Er is echter een protocol dat nog steeds zes weken aangeeft.
In veel landen in Europa wordt 28 dagen (4 weken) gehanteerd.
Ik zou zeggen: een test na vier weken is heel betrouwbaar, maar als de test negatief is EN er een groot risico is geweest, dan zou ik de test herhalen na drie maanden.
Ik heb alleen orale seks gegeven maar diegene is niet klaargekomen.
Bedoel heb een man gepijpt zonder condoom maar er was geen sprake van klaarkomen.
Zo krijg je geen hiv. In voorvocht kan op zich wel (een beetje) hiv virus zitten, maar door enzymen in je speeksel wordt dat zodanig geneutraliseerd dat het niet meer tot een infectie kan leiden.
Ook niet als ik wondjes had of bloedend tandvlees? Heb dat laatste soms weleens na het tanden poetsen…
"soms wel eens", dus je weet niet eens of het wel relevant is.
Zo krijg je geen hiv, zoals ik al schrijf.
Ik lees overal dat wondjes of bloedend tandvlees het risico kunnen verhogen. Dat geeft me gewoon veel stress.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
De ggd wil me niet testen. Zij zeggen dat alleen orale seks geen risico is voor hiv.
Hoe vaak en aan wie blijf je je vragen allemaal nog stellen voordat je het antwoord dat je krijgt accepteert?
Wat ik bedoel te zeggen: je hebt je vraag al gesteld aan de GGD, en ook hier, en desondanks blijft er kennelijk twijfel. Daar kan ik niks aan doen, maar je twijfel is onterecht.
Het zou anders geweest zijn bij sperma i.p.v. voorvocht en wanneer het een echt bloedende (open) wond betreft. Maar dat zou je gemerkt hebben omdat er dan bloed uit je mond komt.
En als ik een bloedende wond had dat in aanraking komt met zijn voorvocht?