Besten, ik ben nu 2x getest op hiv dit op 8 weken na eventueel risico contact en nog eens op 91 dagen na eventueel risico contact, allebei negatief dus kan ik zeker zijn dat ik negatief ben?
Grts 😊
Ja en als je in verschillende topics kijkt weet je het antwoord ook wel. Waarom zou het bij jou anders zijn?
In Nederland en België worden vrijwel altijd vierde generatie combo testen gebruikt. Zo'n test is betrouwbaar vanaf zes weken na een risico. Dus ook na acht weken of later.
Ik heb net contact gehad met de ggd en zei zeggen dat de testen die ze doen,via certe, na 4 weken betrouwbaar zijn en dat je daarna niet meer hoeft te testen.
Die vier weken wordt ook aangehouden in andere Europese landen. Toch is het een beetje discutabel of dat al voldoende is. Ik zou zelf zes weken aanhouden, dan kan er geen twijfel of discussie ontstaan.
Maar zijn er gevallen bekend dan waarbij het na vier weken nog veranderde? Ze zei echt tegen mij vier weken. Lijkt me toch wel dat ze weer waar ze het over heeft. Ook als het in andere landen vier weken is. Of gebruiken daar weer andere testen.
Het heeft te maken met een verschil van inzicht in hoe het hiv virus werkt, hoe de testen werken, en wanneer er voldoende betrouwbaarheid is.
Wacht gewoon zes weken en al je vragen zijn overbodig. Allemaal van die "wat als" scenario's, dat heeft geen zin.
Beleid in Nederland is: zes weken.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Daar ga ik geen uitspraken over doen. De regel is toch echt 6 weken. En mij is geen geval bekend waarbij dat met een test bij 6 weken nog veranderde. Wat er andere landen allemaal gebeurt is voor mij niet belangrijk. Voor mij gelden de regels van het RIVM en LCI
Bij mij waren de testen op 8 weken en op 3 maand (91 dagen om precies te zijn)
Dus denk dat dit definitief is.
Klopt
Enkel las ik ergens dat 3 maand 93 dagen is, maar denk niet dat 2 dagen eerder een verschil maakt?
Ook 90 dagen is geen probleem