- Maaike18 oktober 2022 om 15:39
Hoi,
Ik heb een tijdje gedatet met een man. Hii was getest op soa’s maar niet op hiv. Nu ben ik ruim 4 weken daarna heel verkouden geworden. Niezen, snotneus en beetje keelpijn en verhoging. Maw niet helemaal fit. Ik weet dat de kans op hiv enorm klein is. Mijn concrete vraag ( als hypochonder) is of neusverkouden ook n 1e symptoom is binnen die 2 tot 6 weken
Alvast bedankt8 reactiesReagerenAnoniem18 oktober 2022 om 17:44Wel eens gehoord van verkoudheid, griep en het coronavirus?
ReagerenMaaike18 oktober 2022 om 17:56Uiteraard, corona test is negatief. Mijn vraag is een andere.
ReagerenAnoniem18 oktober 2022 om 18:12Je kan voor de vraag of je een hiv infectie hebt eigenlijk nooit afgaan op symptomen. Wat je beschrijft is zo algemeen, dat kan van alles zijn. Een arts denkt hierbij niet direct aan hiv.
Wat is er gebeurd qua seks? Op basis daarvan zou je wel wat kunnen zeggen over risico’s.
En natuurlijk kan je vanaf 6 weken na het contact een hiv test doen.
ReagerenMaaike18 oktober 2022 om 18:252x vaginale seks zonder condoom. Omdat hij bij de huisarts was geweest voor soa test en hiv blijkbaar niet nodig werd geacht heb ik er ook niet bij stil gestaan totdat ik dus snotverkouden werd en als hypochonder ga piekeren. Ondertussen zag ik op dit forum al een reactie bij n andere topic dat griep zonder verkoudheid een symptoom is en dan met hoge koorts. Als dat klopt en alleen neusverkouden met de bijbehorende symptomen niet kenmerkend is voor een hiv infectie dan maak ik mij er ook niet echt druk om. De man in kwestie is een vriend van een goede vriend van mij en geen flierefluiter om het zo maar te zeggen.
Reageren
Alvast bedanktAnoniem18 oktober 2022 om 18:53Kijk, de kans op overdracht is niet heel groot. De ander moet al hiv hebben, en dan moet jij het krijgen.
Slim is onveilige seks natuurlijk niet. Je hebt een risico gelopen, maar dat is niet zo super groot.
Dat de man een goede bekende is zegt natuurlijk niks.
Wat te doen? Doe een hiv test 6 weken na het laatste contact. Dan heb je uitsluitsel.
De klachten die je hebt aan hiv linken is niet nodig. Conversiegriep kan wel, maar dan ben je echt wel heel ziek, en niet een beetje verkouden en keelpijn.
Je zorgen maken heeft weinig zin. Doe die test zoals ik zei en sta even stil bij wat er gebeurd is en hoe je dat de volgende keer anders zou doen.
ReagerenJohn (moderator)
18 oktober 2022 om 18:54Lijkt toch meer op een verkoudheid/griep.
ReagerenMaaike18 oktober 2022 om 18:58Ik weet ook uit ervaring dat bij een soa test hiv niet standaard wordt meegenomen. Alleen als je bij een risico groep hoort.
Bedankt voor het duidelijke antwoord
ReagerenMaaike18 oktober 2022 om 18:59bedankt!
Reageren