Zoeken Vraag het forum

Symptomen conversiegriep

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Maaike

Hoi,

Ik heb een tijdje gedatet met een man. Hii was getest op soa’s maar niet op hiv. Nu ben ik ruim 4 weken daarna heel verkouden geworden. Niezen, snotneus en beetje keelpijn en verhoging. Maw niet helemaal fit. Ik weet dat de kans op hiv enorm klein is. Mijn concrete vraag ( als hypochonder) is of neusverkouden ook n 1e symptoom is binnen die 2 tot 6 weken
    Alvast bedankt

8 reacties
    Reageren
    Anoniem

Wel eens gehoord van verkoudheid, griep en het coronavirus?

Reageren
    Maaike

Uiteraard, corona test is negatief. Mijn vraag is een andere.

Reageren
    Anoniem

Je kan voor de vraag of je een hiv infectie hebt eigenlijk nooit afgaan op symptomen. Wat je beschrijft is zo algemeen, dat kan van alles zijn. Een arts denkt hierbij niet direct aan hiv.

Wat is er gebeurd qua seks? Op basis daarvan zou je wel wat kunnen zeggen over risico’s.

En natuurlijk kan je vanaf 6 weken na het contact een hiv test doen.

Reageren
    Maaike

2x vaginale seks zonder condoom. Omdat hij bij de huisarts was geweest voor soa test en hiv blijkbaar niet nodig werd geacht heb ik er ook niet bij stil gestaan totdat ik dus snotverkouden werd en als hypochonder ga piekeren. Ondertussen zag ik op dit forum al een reactie bij n andere topic dat griep zonder verkoudheid een symptoom is en dan met hoge koorts. Als dat klopt en alleen neusverkouden met de bijbehorende symptomen niet kenmerkend is voor een hiv infectie dan maak ik mij er ook niet echt druk om. De man in kwestie is een vriend van een goede vriend van mij en geen flierefluiter om het zo maar te zeggen.
    Alvast bedankt

Reageren
    Anoniem

Kijk, de kans op overdracht is niet heel groot. De ander moet al hiv hebben, en dan moet jij het krijgen.

Slim is onveilige seks natuurlijk niet. Je hebt een risico gelopen, maar dat is niet zo super groot.

Dat de man een goede bekende is zegt natuurlijk niks.

Wat te doen? Doe een hiv test 6 weken na het laatste contact. Dan heb je uitsluitsel.

De klachten die je hebt aan hiv linken is niet nodig. Conversiegriep kan wel, maar dan ben je echt wel heel ziek, en niet een beetje verkouden en keelpijn.

Je zorgen maken heeft weinig zin. Doe die test zoals ik zei en sta even stil bij wat er gebeurd is en hoe je dat de volgende keer anders zou doen.

Reageren
    John (moderator)

Lijkt toch meer op een verkoudheid/griep.

Reageren
    Maaike

Ik weet ook uit ervaring dat bij een soa test hiv niet standaard wordt meegenomen. Alleen als je bij een risico groep hoort.

Bedankt voor het duidelijke antwoord

Reageren
    Maaike

bedankt!

Reageren
Reageer op: Symptomen conversiegriep
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.