Zoeken Vraag het forum

Hiv

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Linda

Goedemiddag, hopelijk kunnen jullie mij helpen.
    Eind juni heb ik seks gehad met een man. We hebben toen 4x in één nacht onbeschermde seks gehad met klaarkomen. 3 weken later heb ik me op chlamydia en gonneroe laten testen en dit was negatief. Half augustus heb ik weer met dezelfde man seks gehad. 2x in één nacht onbeschermde seks zonder klaarkomen. Na 3,5 week heb ik me weer laten testen op chlamydia en gonneroe, dit was ook negatief. Maar toch zat het me niet lekker. Ik kreeg namelijk 2 weken na de laatste keer een vaginale schimmelinfectie. Dat had ik nog nooit eerder gehad. Ik heb daarom overwogen om toen ook een bloedtest te laten doen op hiv sylfilis en hepatitis. Deze bloedtest was 3,5 week (24dagen) na de laatste seks. Het was een ELISA HIV 1/2 (grav) test en de uitslag was negatief. Hou betrouwbaar is deze uitslag? Aangezien het wel 3 maanden geleden was van de eerste seks die ik met hem had, maar niet met de tweede keer seks, want dat is 3,5 week. Het is een man die best van vrouwen geniet, en dus niet heeft stilgezeten in die tussentijd. Ik hoop dat jullie mij gerust kunnen stellen , want zit aardig in de rats. Zit er over na te denken om een hiv zelftest te bestellen , maar ben zo bang dat die positief zegt. Het is nu precies 8 weken geleden met de laatste seks.
    Ik hoop op antwoord.
    Groet Linda

6 reacties
    Reageren
    Anoniem

3,5 weken na het laatste contact is te vroeg. Syfilis na 4 weken, hiv na 6 weken en hep-b na 4-8 weken, dus neem 8 weken.

Nu je 8 weken na het contact zit, kan je een test laten doen voor alle drie. Dat kan via de huisarts of via een particuliere kliniek (kost 100 tot 150 Euro). Een thuistest raad ik af omdat die minder betrouwbaar zijn.

De kans op een hiv infectie is niet vreselijk groot, maar niet volledig uitgesloten. Syfilis komt niet veel voor bij heteroseksuele mannen en hep-b is ook niet echt heel bekend onder heteroseksuele mannen. Maar het is allemaal niet uit te sluiten.

Mijn advies: laat een bloedtest doen en je weet binnen 3 a 4 dagen de uitslag en die is definitief.

En nog een advies: als dit je zo raakt, ga dan bij jezelf na waarom je onbeschermde seks hebt met iemand die kennelijk niet je vaste partner is.

Reageren
    Linda

Bedankt voor uw reactie. Ik laat de zelftest dan maar achterwege en ga maandag de huisarts bellen voor nog een bloedtest. En hopelijk kan alles dan uitgesloten worden , want heb er echt een aantal stressvolle weken op zitten..

Reageren
    Marina

Hoi Linda, dat gestresst van testen herken ik ook . Bij mij na een onbeschermde contact ( heb enorme spijt van ) heeft me zoveel stress bezorgd.
    Je kan ook testen via testjegezondheid punt NL , wel wat duurder maar het is zelfde test wat de huisartsen en GGD doen. De huisartsen adviseren altijd na 3 maanden nog een keer testen , de GGD ook . Dat wachten , daar wordt je helemaal gek van. Nooit nooit onbeschermde seks doen.

Reageren
    Linda

Dag Marina , bedankt voor uw reactie. Ik begrijp je. Ik zou het ook echt nooit meer onveilig doen. Als dit achter de rug is en ik een negatieve uitslag heb, zou er zo’n enorme last van m’n schouders vallen, ongelofelijk.. Heb de afgelopen weken zoveel zitten te googelen, wat ook niets goeds gebracht heeft, alleen maar stress spanning en onzekerheid. Bedankt voor wat je zei over de website test je gezondheid. Ik hoop ook voor jou een goede uitslag.
    Groet

Reageren
    Marina

Dank je Linda, je ook een goede uitslag.

Reageren
    Marina

Linda, hoe is met je ? Heb je nog steeds klachten van schimmelinfectie ? Jonge vrouwen hebben het vaak . Mvg , Marina

Reageren
Reageer op: Hiv
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.