Goedenavond John,
Stel de dokter heeft alleen
Hiv antigeen testen laten uitvoeren door labatorium,
antigenen verdwijnen toch door antistoffen? Na hoeveel maanden zijn antigenen altijd in bloed aanwezig, en blijven ze meetbaar?
Dank voor je reactie
Dat wordt nooit gedaan! Niemand test alleen maar op antigenen.
De arts zei dat moet ik navragen, hij wist het dus niet. Ik zag dat de testen wel bestaan. Na 7 keer testen in 15 maanden mag ik toch hopen dat er niet alleen op antigenen getest is.
Stel dat dat zo is, zijn antigenen na 3 maanden ook meetbaar?
Want die testen bestaan wel las ik
elisa test 3e generatie meen ik.
alvast dank voor je antwoord
Dat zou toch echt zeer ongebruikelijk en onwaarschijnlijk zijn. Voor COVID kan dat wel gedaan worden. Zou ook niet betrouwbaar zijn. Op het moment dat je lichaam voldoende antistoffen aanmaakt verdwijnen de antigenen. In principe zou dan na 3 maanden zijn, dat de antigenen gaan afnemen. Daarom heeft het ook geen zin om alleen maar een antigeen test te doen.
Als een arts via een LAB een HIV screening aanvraagt, is dat altijd op antigenen en antistoffen en voor HIV I en HIV II
Dat was er een die op antistoffen test. Bij de vierde generatie is daar dan P24 eiwit ( antigeen DNA) toegevoegd
Ik denk dat je wat dingen met elkaar verward.
Derde generatie testen worden voor zover ik weet in Nederland niet meer gebruikt.
ELISA testen (3e generatie) worden inderdaad niet meer gebruikt.
Dat de huisarts niet a la minuten weet welke test er is afgenomen is niet vreemd. Jij weet zoveel vragen te stellen, dat ik als huisarts er ook dol van zou worden. Hiv screening is standaard en volledig ingericht middels een protocol. De huisarts gaat dan niet meer elke keer na wat er allemaal precies wordt getest. Als je een lamp aan doet en je ziet licht, dan kijk je toch ook niet verder of de elektriciteit wel aan staat?
Hoe lang blijf je door met jezelf kwellen met dit soort vragen?
Moderator: J. Leppink (zorgprofessional)