Zoeken Vraag het forum

Hiv test vals negatief

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

John

Ik heb deze vraag al eerder gesteld ,maar ik geef je nu meer informatie.

Ik heb 6 jaar geleden helaas meerdere keren onveilige sex gehad met she males.

Nu is mijn vraag is het mogelijk dat je daardoor een extreem hoge hiv virus in je bloed hebt en dan de hiv test vals negatief is .sorry voor het weer lastig vallen

11 reacties
    Reageren
    Anoniem

Vergeet er nog bij te zeggen dat de testen allen naar 3 maanden waren de laatste in februari dus 5 jaar na laatste contact

Reageren
    Anoniem

John ,

Ik bedoel dus dat je een paar keer besmet bent met hiv

Reageren
    • Rick

Hoi Anoniem.

Om de ongerustheid maar gelijk weg te halen voor je: een vals negatieve test is niet mogelijk. Je hebt je toendertijd na 3 maanden laten testen en de uitslag was negatief. Deze geldt. Je hebt je zelfs na 5 jaar nog eens laten testen en ook deze was goed nieuws.

Als je in de tussentijd niks geks hebt gedaan mag je gerust zijn en het van je af zetten.

Reageren
    Anoniem

Rick

Bedankt voor je antwoord

Voel me gelijk een stuk beter.

En nee geen onveilige sex meer  gehad

Nogmaals bedankt

Reageren
    John (moderator)

Een High Viral Load kan dus nooit een vals negatieve uitslag geven. Je bent je toch vooral zelf gek aan het maken

Reageren
    Anoniem

John

Is de high viral load test hetzelfde als een 4 gen elisa test ?

Reageren
    Anoniem
    • Volgens mij heb ik een 4 gen hiv test gehad bij de ggd en stadskliniek en huisarts
    Reageren
    John (moderator)

High viral load, is het aanwezige virus in het bloed. En dan de mate van aanwezigheid. Veel virus dus

Reageren
    Anoniem

Sorry John

Maar ik ben denk ik met de 4 gen hiv getest

En niet met de high viral load test

Reageren
    John (moderator)

Wie heeft er iets gezegd over een high viral load test??
    4 gen test is de laatst beschikbare en betrouwbaarste test. Je hebt met 3 maanden laten testen en bij 5 jaar. Je hebt dus zeker geen HIV. Als je dit niet kunt loslaten na 5 jaar, zou je toch eens met een psycholoog moeten praten

Reageren
    Anoniem

Ja zit ik ook aan te denken

Dank je voor je tyd

Sorry

Reageren
Reageer op: Hiv test vals negatief
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.