Zoeken Vraag het forum

Gepijpt worden

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Stefan

John sorry voor het storen dit is mijn laatste toevoeging. Klopt onderstaande?

Begrijp ik het goed dat er statistisch wel een kans is, maar zeer zeer zeer klein. Dan kan je het theoretischvergelijken met een vliegramp of geraakt worden door bliksem.

Alles kan, maar de kans is extreem klein. Moet niet bang zijn van Hiv dan neem ik aan.

John (moderator)

Het enige wat ik er over zeggen kan is: De kans op HIV is heel erg klein . Bijna nihil. Maar ik kan het niet uitsluiten.

Reageren
    Stefan

John begrijp ik. Net zoals je dus een vliegramp etc ook nooit kan uitsluiten. We zitten dus op 1lijn. Kans is extreem klein.

Reageren
    Stefan

John ik lees ook dit.

There are no cases of people catching HIV from receiving oral sex (from a person who has blood in their mouth). This is zero risk.

Ik vat het niet meer.

Reageren
    John (moderator)
    John (moderator)

Als je nog 2 maanden zoekt zul je ook 2 maanden tegenstrijdigheden tegenkomen.

Reageren
    John (moderator)

Het risico is zo klein dat de GGD waarschijnlijk niet eens een test zal doen

Reageren
    Stefan

John super dank! Duidelijk kans is extreem klein als jij al zegt 1 op 100000 is te hoog dan weet ik genoeg.

Kans dat ik morgen onder een vrachtwagen kom bestaat ook en is groter denk ik.

Reageren
    Stefan

John nog een klein vraagje.

Dat schrammetje of wondje zie ik wel genezen. Dus net een wond geneest een bruin laagje erop. Ik heb geen vloeiend bloed gezien.

Geeft dat wondje geen extra risico?

Alvast dank.

Reageren
    John (moderator)

Nee hoor

Reageren
    Stefan

John,

Heel erg dank voor je hulp.

Ik was meer bang van stel dat hij een wond heeft in zijn mond en door het pijpen mij een wond geeft en bloed bloed contact is, echter lees ik ook dat dit kansloos is en er komt ook speeksel en lucht bij kijken etc. Vandaar dat het risico zeer laag is. Of in Engelse termen Negibile ofzo iets.

Klopt het wat ik zeg?

Super dank en sorry voor je tijd.

Reageren
    John (moderator)

Er inderdaad nagenoeg geen risico. Verwaarloosbaar.

Reageren
    Stefan

John hartelijk dank.

Reageren
    Stefan

John,

Ik heb inzake deze geval contact opgenomen met de Sense Soa lijn van de GGD. Zij geven mij aan dat je hierdoor geen Hiv kan krijgen.

Jij gaf aan heel klein kans. Verwaarloosbaar klein.

Komt het nu op hetzelfde neer? Ik ben een beetje in de war. Geen kans of verwaarloosbaar kans. Komt dit op hetzelfde neer?

Dus eigenlijk niet stressen om Hiv?

Groet.

Reageren
    John (moderator)

Niet stressen om HIV !

Reageren
Reageer op: Gepijpt worden
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.