- Anoniempje6 september 2018 om 00:39
Goedenavond. Zou iemand die er verstand van heeft mij nu eens objectief antwoord kunnen geven op mijn vra(a)g(en) mbt hiv
DESC claimt dat je na 2 weken al een hiv test kan doen. De huisarts is heek stellig en die zegt 3 maanden niet eerder. Andere sites zeggen dat je met de 4e generatie test al zo goed als definitief kunt uitsluiten dat je hiv hebt omdat ze de p24 waarden en antistoffen meten. Hier zit de euvel. Sommigen zeggen dat de p24 maar een beperkte tijd zichtbaar is. Dus mijn vraag aan de deskundigen hier is: is een hiv combinatietest antistoffen/p24 antigeen na 4 weken betrouwbaar?
Je krijgt zoveel verschillende info dat je het haast niet meer weet wat wel en wat niet te geloven.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 september 2018 om 02:41Met een 4de generatie combitest, kan er vanaf 4 weken betrouwbaar worden getest.
ReagerenAnoniempje3 oktober 2018 om 01:07Dag Tandor,
Als de test na 4 weken negatief was,moet je dan alsnog testen om het definitief uit te sluiten?
Is een 4e generatie test na 8 weken betrouwbaar? Is de test bij 4 weken net zo betrouwbaar als bij 8 weken? Je leest heel veel verschillende verhalen hierover. Kan de test na 4 weken vals negatief zijn? Het is een labo test bij een kliniek afgenomen en geen 1 of andere zelftest. Net nu ik het een beetje losgelaten heb,begin ik me toch weer een beetje zorgen te maken. Ik ga bij 9 weken nogmaals testen. Kan ik bij die 9 weken een duidelijke betrouwbare uitslag verwachten? Met andere woorden: is het bij 9 weken uit te sluiten en is het bij 9 weken evt zichtbaar?
Reageren