Zoeken Vraag het forum

Keelpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Alias

Ik heb wat lichte keelpijn, het voelt wat pijnlijk en gevoelig als ik slik , nu lees ik dat dit een eerste symptoom kan zijn van HIV en heb me 3 weken geleden oraal laten bevredigen door een man ?

Kan dit HIV zijn ?

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat kijkt toch meer op keelontsteking die momenteel heerst

Reageren
    Alias

Ok bedankt,

Is het zo dat de eerste symptomen meestal een combinatie zijn van verschillende dingen, en altijd gecombineerd met hoge koorts ? de informatie die ik hierover kan vinden is tegenstrijdig of vaag , de ene zegt keelpijn is een van de eerste symptomen, de ander dan weer niet , maar als ik het goed begrijp is keelpijn op zich geen indicatie als het niet gepaard met ook hoge koorts ?

En wat is het risico nu eigenlijk van orale seks, dat is weer zo iets, de ene zegt dat het geen risico vormt voor HIV, de ander zegt dan weer van wel , kan je hier wat meer duidelijkheid over verschaffen ?

Dus bij keelpijn 3 weken na ontvangende orale seks is het risico nihil ? Of niet ?

Bedankt bij voorbaat

Reageren
    John (moderator)

Als dit soort klachten van HIV zouden optreden, dan horen daar ook nog andere symptomen bij. Keelpijn alleen is geen indicatie. de kas op HIV door orale seks is redelijk klein, behalve bij sperma slikken en deepthroat pijen

Reageren
    Alias

Nogmaals bedankt Tandor , ik neem aan dat je als ontvangende partij bij orale seks vrij safe bent, eigenlijk is de kans op overdracht zero of toch zeer dicht tegen zero , de man zei dat hij safe is en recent getest .

Mijn klachten zijn me wat futloos en vermoeid voelen en natuurlijk de pijnlijke keel die ik 2 dagen heb , ben wel een week gestopt met roken dus mogelijk zijn het gewoon nog wat ontwenningsverschijnselen ?

En ja, ik ben een beetje een hypochonder :-/

Reageren
    John (moderator)

zoals ik al schreef is de kans bij orale seks sowieso erg klein

Reageren
Reageer op: Keelpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.