Zoeken Vraag het forum

Hiv , overdracht menstruatiebloed

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik heb vandaag sex gehad met iemand , veilig met condoom. Daarna ben ik mezelf gaan aftrekken zonder condoom maar zag tijden het aftrekken dat er  beetje  menstruatie bloed was op mijn penis ..heb meteen na 5 seconden meteen gewassen …is er hier sprake  van risico op hiv, ik heb helemaal geen wondjes op mijn penis .kan het hiv  doordringen door de plasbuis ? Verder weet ik niet of ze besmet is ….

30 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Via de plasbuis zou je eventueel besmet kunnen raken als er sprake was van menstruatiebloed. De kans is klein, maar helaas niet onmogelijk. Neem contact op met de huisartsenpost en een soa poli en bespreek of het nodig is om een PEP kuur te gaan doen.

Reageren
    Anoniem

Heb gesproken met de huisartsenpost, ze hebben me verteld om me geen zorgen te maken…. risico is er niet hebben ze me verteld …geen advies voor een pep kuur

Reageren
    Anoniem

De Dokter heeft me geadviseerd om geen ppep behandeling te beginnen…risico is er niet zei..

Reageren
    John (moderator)

Dan is dat probleem opgelost

Reageren
    Anoniem
    1. Dank voor de informatie
    Reageren
    Bram

Menstruatiebloed is alleen overdraagbaar diegene Hiv heeft, toch?

Reageren
    John (moderator)

klopt. Lijkt me nogal logisch. As je geen HIV hebt kun je het ook aan niemand overdragen

Reageren
    Bram

Ah oke. Dus menstruatie bloed an sich is niet ziekmakend?

Reageren
    John (moderator)

Daar krijg je geen HIV van

Reageren
    Anoniem

Bloed (waar het vandaan komt doet er niet zo toe) is alleen besmettelijk wanneer er een micro-organisme zoals een bacterie of virus in zit.

Reageren
    Bram

Geen HIV, duidelijk. Wel een andere soort virus of bacterie mogelijk?

Reageren
    John (moderator)

Wat soa’s bestreft met name hepatitis.

Reageren
    Bram

Moet diegene dan hepatitis hebben om het via menstruatiebloed over te kunnen dragen?

Reageren
    John (moderator)

Ja lijkt me logisch. als je niks hebt kun je ook niks overdragen

Reageren
Reageer op: Hiv , overdracht menstruatiebloed
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.