Zoeken Vraag het forum

Vraagje

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • kep

Zoals Tandor aangeeft Als je koorts krijgt (naast keel en huiduitslag de meest voorkomende symptoom) is het echt hoog en regelmatig zo er dat je in de nacht zeiknat (ook echt doorweekt en niet een klein beetje bezweet wakker) maar nogmaals, de eerste poster heeft geen reëel risico gelopen, dus waarom je hier druk om maken?

ANO
    1. Indien ik een test laat doen na 4 weken bij de huisarts kan ik dan zeker zijn dat ik geen hiv heb
    Reageren
    John (moderator)

De test na 4 weken is voor meer dan 98% betrouwbaar

Reageren
    ricardo

Wanneer krijg je een acute hiv virus, wanneer komen deze symtomen voor? Ik hoor 2 jaar na seks, etc kword er gek van!! Ik heb onveilig seks gehad, wanneer kan be bloedtest afnemen bij de dokter om te zien of je infectie hebt ik hoor 4weken etc is al genoeg om bloedtest af te leggen bij uw huisarts!?

Reageren
    John (moderator)

Testen kun je in principe vanaf 4 weken. HIV symptomen treden op in de eerste 4-8 weken.

Reageren
    Chris

dus als ik het goed begrijp???? Na 4 weken kan je naar de huisarts bloedafnemen en dat zou normaal hiv infectie kunnen opsporen? Google zegt 2-4 weken gaat het al ik kan niet meer volgen!?

Reageren
    John (moderator)

Voor Nederland geldt in principe, dat er vanaf 6 kan worden getest op HIV. In principe zou het bij 4 weken al kunnen met de nieuw testen. Echter, er wordt een slag om de arm gehouden en hanteert 6 weken. In België lopen ze al iets vooruit, en kan vanaf 4 weken al worden getest. Met dezelfde testen overigens.

Reageren
    Peter

Beste.

Kan je van een gebruikte handdoek iets oplopen? Daarmee bedoel ik dat je na het douchen hebt afgedroogd, dus ook je geslachtsdelen, en daarna dacht shit, die handdoek zal er toch niet erg fris uit.

Bovenstaande gaat over het buitenland, niet in Nederland.

Reageren
    John (moderator)

Als het een vers gebruikte handdoek die nog niet droog was. zou zijn geweest dan zou dat kunnen

Reageren
    Peter

Wat zou je dan kunnen oplopen?

Reageren
    John (moderator)

Genitale wratten en misschien herpes. Maar zoals ik al schreef: dan moet de handdoek net zijn gebruikt en nog nat zijn

Reageren
    Peter

Beste John.

Nee de handdoek was droog. Dus waarschijnlijk niet net gebruikt.

Reageren
    Anoniem

Dan is er dus geen risico geweest.

Reageren
Reageer op: Vraagje
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.