Zoeken Vraag het forum

Vraagje

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • ANO

Hallo,

Even een paar vragen

-een conversie griep hoelang duurt deze

-heb je altijd koorts en nachtzweten en die keelpijn is die constant of kan dit de eene dag veel en de andere minder of is die elke dag even hard

-en wat is de kans dat je het oploopt via vaginaal vocht en een wonde op je vinger

27 reacties
    Reageren
    ANO

Was ik nog vergeten ik heb namelijk al een week keelpijn en dit is begonnen een week na het contact

Reageren
    ANO

En hoeveel graden koorts heb je dan

Reageren
    John (moderator)

Enkele weken na de infectie vindt er een piek plaats in het aantal aanwezige hiv-virussen. Dit leidt tot een kortstondige periode waarin iemand zich flink ziek kan voelen. We noemt men ook wel conversiegriep, of een acute hiv-infectie. Symptomen van de conversiegriep na een hiv-infectie zijn onder andere:

• hoge koorts
    • nachtelijk transpireren
    • hoofdpijn
    • gewichtsverlies
    • huiduitslag
    • misselijkheid (eventueel gepaard gaand met braken en diarree)
    • spierpijn en gewrichtspijn

en wat is de kans dat je het oploopt via vaginaal vocht en een wonde op je vinger  Die kans is nagenoeg nihil.

Reageren
    kep

Een week na contact is veel te vroeg. Op zijn vroegst 10 dagen en conversie griep is een syndroom dus nooit echt maar 1 symptoom. Keelpijn is meest voorkomende in combinatie met hevige koorts en huiduitslag (vanuit romp over het hele lichaam) verdere symptomen kunnen die zijn die Tandor aangeeft. Wel is het zo dat als vaginaal vocht op een wondje vinger geen reëel risico is. Daarnaast zijn symptomen ook geen graadmeter. Uit onderzoek is het zo dat bij mensen met hoog risico(vaginale penetratie, anale seks en drug spuiten) bij mensen die dan typische symptomen hebben, onder de 1% ook daadwerkelijk geïnfecteerd is. Maak je dus geen zorgen.

Reageren
    ANO

Als je je laat testen en je hebt die conversie griep test je dan al positief

Reageren
    John (moderator)

ja,  100% zeker….

Reageren
    ANO

Dus als ik mij nu laar testen en het is negatief kan ik gerust zijn dat de keelpijn daar niet van is

Reageren
    John (moderator)

Je kunt 1 week na het contact nog helemaal geen conversie griep hebben…. testen heeft nu nog totaal geen zin. Dat kan pas vanaf 4 weken na het contact.

Reageren
    ANO

Ik zal het gewoon uit mijn hoofd moeten zetten denk, ik heb enkel keelpijn die maar niet overgaat en geen echte koorts wel diarree maar ja we zien wel. ondertussen is het wel reeds 2 weken en een half geleden hoor tandor

Reageren
    John (moderator)

Dat kan. Maar je had de klachten al na 1 week schreef je.  Je klachten passen trouwens ook niet bij een conversiegriep.

Reageren
    kep

Zoals aangegeven beginnen (als je Ars/conversiegriep überhaupt krijgt) niet al na 7 dagen. Je risico is nihil zoals Tandor en ik je proberen duidelijk te maken. Keelpijn is een zeer aanwezig onderdeel bij conversiegriep, maar nooit als enige symptoom, zoals aangegeven is conversiegriep een syndroom (meerdere symptomen tegelijk). En een beetje keelpijn is het niet hoor (bij conversiegriep), die keelpijn zal echt heel heftig zijn.
    Ik denk dat je door je angst juist de keelpijn keelpijn hebt, door bv slecht slapen, slecht eten of roken etc. Ook kun je door angst iets als erger ervaren. Neem van mij aan dat er tot op heden nooit iemand besmet is geraakt door vingeren, zoenen etc en er zijn altijd mensen bij met een wondje in mond of op hand.

Reageren
    Vet

ANO als ik de uitleg goed begrijp van tandor en kep moet je dus ook stééds hoge koorts hebben en die heb je niet en aangezien jij dit niet hebt kan je ook geen ars hebben. Ik hoop dat dit klopt zo verstaat ie het misschien beter tandor en kep. Ik ben niet medisch geschoold maar dat versta ik hier toch uit.

Reageren
    ANO

Ja zo begreep ik het ook maar klopt dit ook heb je altijd hoge koorts

Reageren
    John (moderator)

Als je er koorts van krijgt, dan is het hoge koorts.

Reageren
Reageer op: Vraagje
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.