- ANO10 mei 2017 om 16:06
Hallo,
Even een paar vragen
-een conversie griep hoelang duurt deze
-heb je altijd koorts en nachtzweten en die keelpijn is die constant of kan dit de eene dag veel en de andere minder of is die elke dag even hard
-en wat is de kans dat je het oploopt via vaginaal vocht en een wonde op je vinger
27 reactiesReagerenANO10 mei 2017 om 16:27Was ik nog vergeten ik heb namelijk al een week keelpijn en dit is begonnen een week na het contact
ReagerenANO10 mei 2017 om 16:28En hoeveel graden koorts heb je dan
ReagerenJohn (moderator)
10 mei 2017 om 17:08Enkele weken na de infectie vindt er een piek plaats in het aantal aanwezige hiv-virussen. Dit leidt tot een kortstondige periode waarin iemand zich flink ziek kan voelen. We noemt men ook wel conversiegriep, of een acute hiv-infectie. Symptomen van de conversiegriep na een hiv-infectie zijn onder andere:
- hoge koorts
- nachtelijk transpireren
- hoofdpijn
- gewichtsverlies
- huiduitslag
- misselijkheid (eventueel gepaard gaand met braken en diarree)
- spierpijn en gewrichtspijn
en wat is de kans dat je het oploopt via vaginaal vocht en een wonde op je vinger Die kans is nagenoeg nihil.
Reagerenkep10 mei 2017 om 18:50Een week na contact is veel te vroeg. Op zijn vroegst 10 dagen en conversie griep is een syndroom dus nooit echt maar 1 symptoom. Keelpijn is meest voorkomende in combinatie met hevige koorts en huiduitslag (vanuit romp over het hele lichaam) verdere symptomen kunnen die zijn die Tandor aangeeft. Wel is het zo dat als vaginaal vocht op een wondje vinger geen reëel risico is. Daarnaast zijn symptomen ook geen graadmeter. Uit onderzoek is het zo dat bij mensen met hoog risico(vaginale penetratie, anale seks en drug spuiten) bij mensen die dan typische symptomen hebben, onder de 1% ook daadwerkelijk geïnfecteerd is. Maak je dus geen zorgen.
ReagerenANO11 mei 2017 om 12:19Als je je laat testen en je hebt die conversie griep test je dan al positief
ReagerenJohn (moderator)
11 mei 2017 om 12:41ja, 100% zeker….
ReagerenANO11 mei 2017 om 13:27Dus als ik mij nu laar testen en het is negatief kan ik gerust zijn dat de keelpijn daar niet van is
ReagerenJohn (moderator)
11 mei 2017 om 13:40Je kunt 1 week na het contact nog helemaal geen conversie griep hebben…. testen heeft nu nog totaal geen zin. Dat kan pas vanaf 4 weken na het contact.
ReagerenANO11 mei 2017 om 15:41Ik zal het gewoon uit mijn hoofd moeten zetten denk, ik heb enkel keelpijn die maar niet overgaat en geen echte koorts wel diarree maar ja we zien wel. ondertussen is het wel reeds 2 weken en een half geleden hoor tandor
ReagerenJohn (moderator)
11 mei 2017 om 16:45Dat kan. Maar je had de klachten al na 1 week schreef je. Je klachten passen trouwens ook niet bij een conversiegriep.
Reagerenkep11 mei 2017 om 18:57Zoals aangegeven beginnen (als je Ars/conversiegriep überhaupt krijgt) niet al na 7 dagen. Je risico is nihil zoals Tandor en ik je proberen duidelijk te maken. Keelpijn is een zeer aanwezig onderdeel bij conversiegriep, maar nooit als enige symptoom, zoals aangegeven is conversiegriep een syndroom (meerdere symptomen tegelijk). En een beetje keelpijn is het niet hoor (bij conversiegriep), die keelpijn zal echt heel heftig zijn.
Reageren
Ik denk dat je door je angst juist de keelpijn keelpijn hebt, door bv slecht slapen, slecht eten of roken etc. Ook kun je door angst iets als erger ervaren. Neem van mij aan dat er tot op heden nooit iemand besmet is geraakt door vingeren, zoenen etc en er zijn altijd mensen bij met een wondje in mond of op hand.Vet12 mei 2017 om 15:25ANO als ik de uitleg goed begrijp van tandor en kep moet je dus ook stééds hoge koorts hebben en die heb je niet en aangezien jij dit niet hebt kan je ook geen ars hebben. Ik hoop dat dit klopt zo verstaat ie het misschien beter tandor en kep. Ik ben niet medisch geschoold maar dat versta ik hier toch uit.
ReagerenANO12 mei 2017 om 18:48Ja zo begreep ik het ook maar klopt dit ook heb je altijd hoge koorts
ReagerenJohn (moderator)
12 mei 2017 om 19:03Als je er koorts van krijgt, dan is het hoge koorts.
Reageren