Zoeken Vraag het forum

Hoelang blijven open wondjes pijnlijk

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Frostedeggf

Ik heb vermoedelijk HG. Aan de binnenkant van mijn schaamlippen, op mijn clitoris en perineum ligt het helemaal open van de blaasjes.
    Dit is de vierde dag dat ik verga van de pijn. Zitten, staan, liggen doet allemaal pijn. Ik huil elke dag omdat ik niet weet wat ik met mezelf aanmoet.
    Ik smeer regelmatig lidocaine.

Na hoeveel dagen neemt de pijn af? Ik trek dit niet meer

6 reacties
    Reageren
    Anoniem

Erg naar, maar helaas is er naast lidocaine niet veel te doen. Je kan natuurlijk altijd paracetamol gebruiken tegen de ergste pijn. Lees goed op de verpakking hoeveel per keer en per dag.

Ga hygienisch te werk. D.w.z. smeer creme voorzichtig en was je handen goed. Je kan het virus nl. verspreiden en dan krijg je op andere plekken ook klachten. Als de pijn afneemt zou je ook goed zinkzalf kunnen gebruiken i.p.v. lidocaine. Dat droogt de blaasjes sneller uit en gaat jeuk tegen.

Na enkele dagen zou het al wel beter moeten worden. Een week tot tien dagen ongeveer.

Een eerste uitbraak is heftig. Indien er daarna nieuwe uitbraken komen, dan verlopen die doorgaans minder heftig en minder pijnlijk.

Reageren
    Anoniem

Goedemiddag,

Hoe ziet het er bij u uit als ik vragen mag?
    Ik heb namelijk soort gelijk.

Reageren
    Anoniem

Goedemiddag,

Hoe ziet het er bij u uit als ik vragen mag?

Reageren
    Peter (huisarts)

(niet op bovenstaande vragen reageren….is bedoelt om “vieze plaatjes te kunnen zien..)

Reageren
    Anoniem

De beschrijving van Frostedeggf is duidelijk genoeg, daar zijn geen plaatjes voor nodig.

Precies wat Peter aangeeft: af en toe zit hier een perverse viezerik die foto’s voor zijn of haar verzameling zoekt. Niet op ingaan.

Er bestaat trouwens ook lidocaine zalf met zinkoxide (combi). Je kan de huisarts of apotheek vragen of het verkrijgbaar is: lidocaine werkt tegen de pijn en de zinkoxode droogt de blaasjes sneller in en werkt tegen jeuk.

Reageren
    Blaasjes

bij mij duren blaasjes ongeveer 10 dagen. Bij de primaire uitbraak was dat wel 2 maanden. De zwelling houdt wel een maand aan. Wanhoop niet het wordt beter. De eerste keer is inderdaad verschrikkelijk.

Reageren
Reageer op: Hoelang blijven open wondjes pijnlijk
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.