- Kim26 juli 2021 om 09:36
Goedemorgen, wanneer is de uitbraak klaar? Blaasjes die ik had zijn weg en ingedroogd maar nu zie je wel littekentjes. Ze zijn lichter roze, wat lichter dan de huid.
Is mijn uitbraak nu nog actief of is dat litteken niet besmettelijk als toen het blaasjes waren? En wat kan ik tegen de littekens doen? Het is nu 2 weken geleden ongeveer
14 reactiesReagerenAn26 juli 2021 om 10:44Kim, is dit jouw eerste uitbraak? Kun je wat vertellen over het verloop bij jou?
ReagerenKim26 juli 2021 om 11:10Ann, dit is mijn tweede na jaren en had 3 blaasjes als een trosje bij elkaar en dan ernaast ook een kleine en allemaal op één grote schaamlip.. het was binnen een week ingedroogd maar heb nu litteken
voor Hi: ik zal zo eens maken want ben even de deur uit, binnen een uur stuur ik
ReagerenKim26 juli 2021 om 11:41Heb geprobeerd te omcirkelen, zijn dus twee aparte littekens en vraag mij af of mijn uitbraak nu wel “klaar” is? Of zijn littekens net zo besmettelijk als blaasjes? Sorry voor de haren :p
ja sorryhoor maar ik kijk elke dag panisch daar naar onder of ik iets nieuws zie want dit is mijn tweede uitbraak na jaren en ben er panisch van geworden
ReagerenHi26 juli 2021 om 11:48Hi Kim, ik heb hetzelfde ongeveer al 8 maanden maar ik weet niet of het bij mij herpes is. Ik heb het laten onderzoeken. Maar bij jou is het maar 2 weken zal wel verdwijnen. Hoe ben jij besmet en welke type herpes is dat?
ReagerenKim26 juli 2021 om 11:52Voor Hi:
Heb je littekens bedoel je? Ik heb dit namelijk omdat ik natuurlijk wel blaasjes had op die plekken anderhalve week terug. Heb jij wel of geen blaasjes gehad ooit?
ik weet niet welk type ik heb.. maar van onder boeit dat ook niet want komt op hetzelfde neer: je krijgt blaasjes ervan
ReagerenHi26 juli 2021 om 12:03Ik heb ook blaasjes gehad maar ik lees nergens dat het plekje rood blijft. Het zijn geen littekens maar een geïrriteerde huid. Heb een foto bijgevoegd
ReagerenKim26 juli 2021 om 12:20Oja, ik moet zeggen ik zie niet super duidelijk waar je dan de uitbraak had hoor. Ik heb even gebeld nu net met die soaaids lijn en die mevrouw zei inderdaaad dat er geen litteken over zou moeten blijven maar dat de huid gewoon langzamerhand zal bij kleuren
jij schrijft dat jij de rode plekjes al maanden aanhouden? Maar smeer jij er dingen op? Gebruik je natte doekjes? Misschien is het gewoon geïrriteerd? Voel je nog dat je daar de plekjes had of dat niet?
ReagerenAn26 juli 2021 om 12:46Ik heb veel jeuk, hoe is dat bij jullie?
ReagerenKim26 juli 2021 om 13:06Ik heb niet echt jeuk gehad, maar dat kan wel hoor dus is normaal
ReagerenKim26 juli 2021 om 13:07@John wil je mijn foto verwijderen aub??
ReagerenHi26 juli 2021 om 14:46Hi Kim. Het kan ook zijn dat ik geen herpes had maar een andere infectie en vandaar dat niet helemaal weg is gegaan. Je ziet toch dat het aan één kant extra rood is. Dat ziet er zo uit na de sex en daarvoor een beetje rood. Ik heb het laten onderzoeken ik krijg nog antwoord. Het kan ook zijn dat ik herpes heb maar wat ik nu maanden heb kan geen herpes zijn denk ik. Ik heb verschillende crèmes enzo geprobeerd maar het helpt niet echt.
ReagerenKim26 juli 2021 om 15:38@Hi
ik ben benieuwd naar de uitslag. Maar jij hebt dus nooit een herpes uitbraak gehad/blaasjes gehad? Want dan denk ik eerlijk gezegd niet dat dit wel herpes is.. waarschijnlijk een irritatie en ik zou juist niks smeren en het laten tot de uitslag
ReagerenHi26 juli 2021 om 16:19Ik heb wel 2 blaasjes gehad maar dat is lang geleden en sinds die tijd is dat niet meer helemaal weg gegaan. Heb geen pijn niks. Alleen beetje gevoelig. Het kan zijn dat het herpes was en dat de huid nog steeds na bijna 8 maanden niet hersteld is.
ReagerenJohn (moderator)
26 juli 2021 om 18:27Dan is de uitbraak over. De littekens verdwijnen ook vanzelf weer
Reageren