- svenkuijper21 maart 2015 om 21:02
Ik heb een hoektand die niet doorkomt door te weinig ruimte in mijn mond. dus er zit een bult achter mijn tanden waar dus mijn hoektand onderzit. zou ik daar opgezette klieren van kunnen krijgen? ik heb de klieren namelijk al 3 maanden. ze zijn allemaal zacht, goed beweegbaar en ongeveer 1cm. Moet ik me zorgen maken of niet?
help me pls 🙂
Gr
ongerust 14 jarig kind5 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 maart 2015 om 21:17De hoektand zal het niet zijn tenzij er ook een ontsteking is.
Reageren
Maar over de klieren zelf hoef je je geen zorgen te maken. Het is de tijd van de virussen. Verkoudheid en griep heersen. Je afweersysteem is dus aan het werk. Daar horen ook de lymfeklieren bij.Anoniem22 maart 2015 om 13:49Wanneer gaan die klieren weg dan? En wanneer zou ik me zorgen moeten maken? Want ik ben nog al bang voor kanker ofzo
ReagerenJohn (moderator)
22 maart 2015 om 16:16Als je lymfeklieren plotseling dik gaan worden en heel erg pijnlijk zijn, moet je naar je huisarts gaan. Mogelijk is dan een ontsteking. Maar ook dat is niet per definitie een teken van iets ernstigs
Reagerensvenkuijper24 maart 2015 om 16:36Ik heb ook last van acne, niet heel erg maar wel wat. Kan het ook daardoor komen? Ik ben heel ongerust 🙁
ReagerenJohn (moderator)
24 maart 2015 om 21:31Dat zou kunnen.
Reageren
Maar als je er erg ongerust over bent, ga dan naar je huisarts.