Zoeken Vraag het forum

Roodheid en fordyce spots

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Alias

Ik ben behandeld aan gentiale wratten. Daarna met condyline verder gegaan. Ik denk totaal 4 maanden bij elkaar. (Met tussenstops zoals het hoort) bij de laatste keer ben ik wat agressiever te werk gegaan omdat ik dacht bij mijn penis er meerdere bij elkaar waren en heb ik niet 1 voor 1 aangestipt maar met wattenstaaf het gebiedje bestreken. Later is een een grote brandblaar ontstaan die inmiddels weg is. Wat niet weg is is de roodheid van mijn huid.en niet enkel waar de blaar zat, deze is mooi weggetrokken. Normaal bij 3 daags behandeling trok het rode wel weg in de 4 dagen pauze. Maar nu ben ik 2 weken verder en is nog steeds rood (zonder toedoen van condyline). Is de kans nog dat dit ook wegtrekt?

Tweede vraag. Is er een relatie tussen fordcyde spots en wratten. Komen deze meer op wanneer er ook genitale wratten zijn? Volgens mijn huisarts zijn de rest fordcyde spots die in aantallen nu wel toenemen en qua grote ook.

Ik hoor het graag!

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Fordyce spots staan helemaal los van genitale wratten.
    De roodheid van de condyline zal nog wegtrekken

Reageren
    Alias

Oké duidelijk,

Ij vind het wel apart dat ik in de tijd van genitale wratten fordcyde spots krijg die ik daar nooit heb gehad (voorhuid) en ik denk dat het er een stuk of 30 zijn die naar mijn idee toenemen in aantal als in grote. In het begin heb ik deze wel met condyline 3 daags aangestipt omdat ik dacht dat dit dus wratten waren, later bij de huisarts dacht hij vrijwel zeker fordcyde spots. Kan er een verklaring zijn? Heb ze ook nooit eerder gehad daar.

Reageren
    Alias

Ik las dat talgkliertjes/bultjes door vetsmering toenemen. Kan het zijn dat door het spul wat in condyline zit de productie van talgkliertjes hebben versterkt?

Reageren
    John (moderator)

Hoe oud ben je?

Reageren
    Alias

38 jaar

Reageren
    John (moderator)

Dan is het op zich wel een beetje raar om nog fordyce spots te krijgen….maar niet onmogelijk

Reageren
    Alias

Tandor is her mogelijk om foto’s naar je mail te sturen om te kijken wat jou idee er bij is?liever niet op het forum

2de vraag.

Kunnen talgkliertjes bij ‘spontaan ontstaan in enkele maanden wegtrekken of kleiner worden op mijn leeftijd?

Reageren
    John (moderator)

Vraag 1: ja [email protected]
    Vraag 2: eveneens ja

Reageren
Reageer op: Roodheid en fordyce spots
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.