- Anoniem26 maart 2016 om 00:51
Hoi,
Even mijn probleem omschrijven, want ik weet niet juist waar ik het moet stellen.
Al enkele dagen heb ik enorme jeuk aan mijn eikel, meer drang om te plassen (en dat lukt ook steeds) en 1 van de 20 keer een draagbare pijn na het plassen.
Ik ben twee weken geleden oraal bevredigd en mijn eikel heeft uitwendig contact gehad met een vagina, verder alles veilig verder.Kan dit nu chlamydia zijn?
Ik heb geen enkele pus of de spreekwoordelijke druiper.
Wel steeds het gevoel dat dat wel zo zou zijn, maar na controle is dat niet het geval.Zijn er nog andere opties?
Kijk ik dit nog even aan of toch bij de huisdokter?12 reactiesReagerenJohn (moderator)
26 maart 2016 om 01:12Het kan ook een urineweginfectie zijn. Ga inderdaad even naar de huisarts en laat de urine even onderzoeken
ReagerenAnoniem26 maart 2016 om 11:29Hey Tandor,
Dank voor het snelle antwoord.
Maar door het uitwendige contact eikel – vagina is er wel kans op chlamydia?
Dus eigenlijk een soort van onveilig contact, en als we dat verder trekken ook kans op ergere dingen (HIV, …)?Is een urineweginfectie niet zeer zeldzaam bij 35-jarige mannen?
Groeten
ReagerenJohn (moderator)
26 maart 2016 om 11:59[quote]k ben twee weken geleden oraal bevredigd en mijn eikel heeft uitwendig contact gehad met een vagina[/quote] om een soa op te lopen kan dat genoeg zijn. Voor HIV niet.
Reageren
Urineweginfecties zijn zeker niet zeldzaam.Anoniem31 maart 2016 om 21:50Sorry voor het, hopelijk laatste keer, storen.
De dokter gaat er van uit dat het een urineweginfectie is en heeft mij Urfadyn voorgeschreven.
Twee pilletjes, tien dagen.
Urine staat op de kweek.Ik neem deze van gisteren, de klachten zijn weg, maar deze nacht ben ik wakker geworden van de misselijkheid.
Ik ben ook de gehele dag door misselijk geweest, met momenten zelf zwak.Kan het:
1) aan deze medicatie liggen?
2) indien ja, kunnen er dan al verschijnselen zijn na 1 dag?Met vriendelijke groet,
Reageren
K.John (moderator)
31 maart 2016 om 22:11Dat zou inderdaad van de medicijnen kunnen zijn.
Reageren
Wanneer en hoe neem je de pillen in?Anoniem31 maart 2016 om 22:26Eentje ’s morgens/’s middags en eentje ’s avonds.
Oraal, en meestal eet ik iets daarna.Maar wel dus een heel bevreemdend gevoel sinds deze nacht.
Reageren
Ik maak geen koorts, maar wel de hele dag door misselijk.John (moderator)
31 maart 2016 om 22:33Neem morgen even contact op met de huisarts.
ReagerenAnoniem5 april 2016 om 16:09Hallo,
Als jullie graag meer informatie hadden gekregen over Chlamydia kan je ook altijd even [url=http://chlamydiainfopagina.nl/]Chlamydia Infopagina[/url]bezoeken.
Groetjes,
Bart
ReagerenAnoniem10 april 2016 om 19:41Hey Tandor,
Ik wou hier nog even op terug komen.
Voor de allerlaatste keer, beloofd! 🙂Ik heb dus gebeld naar de huisdokter omdat ik zo misselijk werd, en hij zei dat het inderdaad van de medicatie kon zijn.
Hij zei dat ik de medicatie mocht stopzetten, omdat er geen infecties in mijn urine te zien waren.
Toen ik hem vroeg of er ook effectief op chlamydia is getest, zei hij – naar ik begreep – nogal moeilijk was, of niet echt mogelijk. Maar aangezien er geen infecties in mijn urine te zien waren, en mijn urine normaal was, ik ook niet moest wakker liggen van chlamydia.Klopt dat?
Want heel af en toe brand het nog eens als ik plas (1 keer op de 30, ofzo).Sorry voor al die vragen, maar dit is handig voor mijn gemoedsrust. 🙂
Thanks!
ReagerenJohn (moderator)
10 april 2016 om 20:07Ik begrijp niet zo goed wat er moeilijk aan is om chlamydia en andere soa’s te testen. De huisarts heeft dus geen soa test gedaan. Maar ik weet dus ook niet wat er dan wel precies is onderzocht… Laten we aannemen dat de huisarts weet wat hij doet.
Reageren
Je hebt in principe geen klachten die daar echt op wijzenAnoniem10 april 2016 om 20:36Ja, ik dus ook niet. 🙂
Wou het gewoon zeker weten.De huisdokter heeft het wel al enkele keren mis gehad.
Er is getest op infecties op de urineweg.
Kan ik er van uitgaan als er geen infecties te vinden zijn, er ook geen chlamydia is?En hierbij laat ik het. 🙂
Bedankt voor de reacties, Tandor!
ReagerenJohn (moderator)
10 april 2016 om 21:13[quote]kan ik er van uitgaan als er geen infecties te vinden zijn, er ook geen chlamydia is?[/quote] Daar ben ik helaas nog niet zo zeker van. Je huisarts had eigenlijk gewoon een soa test moeten naast de urine test.
Reageren
Het probleem is dat ik niet weet op welke bacteriën getest is..