Zoeken Vraag het forum

Het gaat niet weg

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lis

Ik heb ook chlamydia. Ik kreeg daarvoor een week doxycycline. Dat hielp helemaal niks tegen de klachten. Toen kreeg ik daarna ofloxacine en azitromycine, dit hielp heel kort maar nu heb ik meer buikpijn dan ooit. Ik wacht nu op een uitslag van de test. Maar ik ben zo depressief al voor de afgelopen 2 maanden dat dit loopt. Waarom heb ik dit weer. Ik dacht 7 dagen pillen en dan is het klaar.
    Gaat er ooit iets helpen?

2 reacties
    Reageren
    Anoniem

Heel naar dat je hier zo’n last van hebt. Het kan altijd voorkomen dat een antibioticum bij jou niet of niet goed werkt.

Je hebt een nieuwe test gedaan, dus het is even afwachten wat het resultaat daarvan is. Is de bacterie weg of niet, daar zal je even op moeten wachten.

Het is zo dat klachten best wel een tijdje kunnen aanhouden, ook nadat de bacterie weg is.

Verder is het belangrijk dat je onder behandeling blijft van de arts bij wie je nu onder behandeling bent. Deze kan als geen ander de mogelijkheden met je uitzoeken. Soms duurt het wat langer, maar uiteindelijk is chlamydia geen bacterie die niet te bestrijden is.

Reageren
    John (moderator)

Als de volgende test weer negatief is zou er een biogram gemaakt kunnen worden waarmee wordt getest voor welk antibioticum de bacterie wel gevoelig is. Helaas komt er steeds vaker resistentie voor Bespreek dat met je huisarts

Reageren
Reageer op: Het gaat niet weg
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.