- Lis8 juli 2025 om 22:11
Ik heb ook chlamydia. Ik kreeg daarvoor een week doxycycline. Dat hielp helemaal niks tegen de klachten. Toen kreeg ik daarna ofloxacine en azitromycine, dit hielp heel kort maar nu heb ik meer buikpijn dan ooit. Ik wacht nu op een uitslag van de test. Maar ik ben zo depressief al voor de afgelopen 2 maanden dat dit loopt. Waarom heb ik dit weer. Ik dacht 7 dagen pillen en dan is het klaar.
Gaat er ooit iets helpen?2 reactiesReagerenAnoniem9 juli 2025 om 08:18Heel naar dat je hier zo’n last van hebt. Het kan altijd voorkomen dat een antibioticum bij jou niet of niet goed werkt.
Je hebt een nieuwe test gedaan, dus het is even afwachten wat het resultaat daarvan is. Is de bacterie weg of niet, daar zal je even op moeten wachten.
Het is zo dat klachten best wel een tijdje kunnen aanhouden, ook nadat de bacterie weg is.
Verder is het belangrijk dat je onder behandeling blijft van de arts bij wie je nu onder behandeling bent. Deze kan als geen ander de mogelijkheden met je uitzoeken. Soms duurt het wat langer, maar uiteindelijk is chlamydia geen bacterie die niet te bestrijden is.
ReagerenJohn (moderator)
9 juli 2025 om 10:52Als de volgende test weer negatief is zou er een biogram gemaakt kunnen worden waarmee wordt getest voor welk antibioticum de bacterie wel gevoelig is. Helaas komt er steeds vaker resistentie voor Bespreek dat met je huisarts
Reageren