Zoeken Vraag het forum

Antibiotica

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Als je een antibiotica kuur slikt, de doxycycline 7 dagen. Behandel je daarmee zowel de vaginale als anale infectie. Of los van elkaar.

12 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Met de juiste dosering wel. 7dagen 200 mg per dag

Reageren
    anoniem

het is 100 mg geweest

Reageren
    John (moderator)

Had je dan ook een anale infectie?

Reageren
    anoniem

Nee niet op getest, er is ook geen anale sex geweest, ook niet aangeraakt bij anus. Alleen vaginale sex, daar wel positief getest. vroeg me af of je dan ook met testen?

Reageren
    John (moderator)

Dat lijkt me dan niet nodig. Maar de dosering zou volgens de richtlijnen 200 mg per dag moeten zijn voor 7 dagen

Reageren
    anoniem

dus op anale chlamydia niet testen, de vaginale chlamydia is niet overgegeven door mezelf naar anaal? omdat deze 2 zo dicht bij me kaar zitten…

Reageren
    John (moderator)

Lijkt me niet nodig. Kruisbesmetting komt niet zo vaak voor.

Reageren
    anoniem

Toch geeft het internet aan, dat er 80% kans is dat als je het vaginaal ook anaal hebt, ondanks dat het er niks anaal is gebeurd.

Reageren
    Anoniem

Tsja… je stelt je vraag, krijgt van John een goed en deskundig antwoord, en gaat dan “het internet” op voor vooral héél betrouwbare informatie.

Bacteriën springen niet, en kunnen niet verhuizen. Ze blijven lokaal (vaginaal) en verkassen niet ineens naar een stukje verder (anaal). Als er dus geen direct contact is geweest (vinger in vagina, daarna in anus) is de kans op co-infectie niet heel groot.

Mijn advies: als het goed is, test je na enkele weken na de antibiotica of de infectie vaginaal echt weg is, toch? Althans, dat hoort in het protocol, dus ik verwacht dat je behandelaar dat ook geadviseerd heeft. Als je dan die test gaat doen, laat dan direct anaal mee-testen, dan gaat dat in vrijwel een enkele moeite.

Reageren
    John (moderator)

Laat je dan testen. Je zou sowieso een controle test moeten doen 3 weken na de behandeling

Reageren
    John (moderator)

Dorgaans is de behandeling hetzelfde. Maar de dosering moet dan wel hoger zijn. Je kunt het met je arts bespreken

Reageren
    anoniem

Dank je wel , voor jullie antwoorden!

Reageren
Reageer op: Antibiotica
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.