Zoeken Vraag het forum

Pijpen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Halo

kan je als jongen soa s krijgen als je gepijpt wordt ? Zoals chlamydia en gonorroe?

8 reacties
    Reageren
    Anoniem

Ja dat kan. Beide kunnen voorkomen in de mond/keel, en kunnen bij pijpen overgedragen worden naar de penis.

Reageren
    Halo

Bedankt. Gaan soa s door plasbuis of ook via eikel (besneden) ? Laat we zeggen dat er geen scheurtjes en dergelijken zijn.

Reageren
    Anoniem

Volgens mij alleen via plasbuis. Maar ik weet het niet zeker. Chlamydia en Gonorroe zijn heel besmettelijk.

Reageren
    Anoniem

Voornamelijk via plasbuis. Maar waarom is dat relevant?

Reageren
    Halo

Dus als ik het goed begrijp wanneer je besneden bent kan het niet door de eikel?

Als je tenminste geen wondjes hebt op je eikel.

Reageren
    Anoniem

Die conclusie kan je zo niet trekken. Ik zeg nl. niet dat het niet kan, maar vooral via de plasbuis.

Maar nogmaals: waarom is dat relevant? Als je gepijpt wordt dan raakt de mond niet alleen de eikel aan.

Reageren
    Anoniem

Dat maakt niet uit of je besneden bent of niet chlamydia en gonorroe kan altijd worden overgedragen worden via een orale bevrediging. Tevens kan het ook overgedragen worden als je geen wondjes of scheurtjes hebt.

Reageren
    John (moderator)

Ook via het slijmvlies van de eikel

Reageren
Reageer op: Pijpen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.