Zoeken Vraag het forum

Kans op soa

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Kevin

Vorige week heb ik seks gehad met een prostituee. Pijpen met condoom en vaginaal met condoom. Nu heb ik een licht brandend jeukend gevoel in mijn eikel. Dit gevoel had ik al na enkele dagen. Is er een kans dat ik een soa heb opgelopen?

12 reacties
    Reageren
    Welkom

Nee niet echt. Als je een condoom gebruikt hebt dan is dat vrijwel uitgesloten.

Reageren
    Kevin

Dank voor het antwoord.
    Vreemd is wel dat ik last heb van uiteinde urinebuis / eikel. Nadat het gemeenschap heeft plaatsgevonden. Definitief antwoord kan alleen uit een test blijken. Hopelijk gaan de klachten vanzelf over dan.

Reageren
    Kevin

Plus ze had het condoom in slappe toestand erom gedaan. Vervolgens oraal stijf gemaakt. Weet niet of dat risico toevoegd.

Reageren
    John (moderator)

dat zou ik zo niet kunnen zeggen

Reageren
    Kevin

Dat is jammer.
    Dan zal ik maar een test doen en hopen dat het meevalt.
    Bedankt voor het antwoorden op de vragen.

Reageren
    Anoniem

Twee weken erna kan je betrouwbaar laten testen.

Reageren
    Kevin

Dank voor het advies.
    Alhoewel ik overal verneem dat de kans klein is laat ik toch maar testen.
    Zal ik weer hebben…

Reageren
    Kevin

Nou de huisarts heeft soa test gedaan (urine), gonoroe etc negatief. Deze hebben ze aangeboden bij het ziekenhuis. Nu kon de assistente me geen antwoord geven of er ook getest is op chlamydia. Gebeurd dit niet standaard bij zo’n test? Zal morgen nogmaals bellen maar maak me nu wel zorgen.

Reageren
    John (moderator)

Ik kan je zo niet zeggen wat ze wel of niet hebben getest, maar ga er vanuit dat ze dat wel doen

Reageren
    Kevin

Uitslag was negatief , na 13dagen urine ingeleverd is er dan kans op vals negatief?

Reageren
    John (moderator)

13 dagen zou toch voldoende moeten zijn

Reageren
    Anoniem

De kans op een vals negatieve test is echt heel erg klein. Die test apparatuur is zo ontzettend gevoelig en nauwkeurig, dat een infectie er vrijwel altijd uitgehaald wordt.

Reageren
Reageer op: Kans op soa
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.