Zoeken Vraag het forum

Chlamydia

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Wat het zou kunnen zijn kan ik je zo helaas ook niet zeggen.
    Ik zou toch nog even wachten met de test

Ccc

vandaag bloed afgenomen bij de huisarts om te testen op alles.

het brand daaronder echt heel erg en de huisarts zag allemaal kleine wondjes rond de vagina.

mijn vraag is, de jongen in kwestie had wel wratjes zitten tijdens de onveilige seks.

kan het zijn dat ik hier nu ook last van heb, en waren nog geen wratjes te zien alleen kleine plekjes.

huisarts zei dat dat wel zou kunnen, maar hoor van anderen weer dat je na 2 weken nog geen last kan hebben van opkomende wratjes of iets?

Reageren
    John (moderator)

Voor wratjes is dat inderdaad veel te snel. Heeft de huisarts naar de wondjes gekeken? Je hebt niet eerst kleine blaasjes gehad?

Reageren
    Ccc

hij zei dat het kleine wondjes waren, dus geen blaasjes..

ook zei die dat mijn afscheiding dik en geel was en ik heb een branderig gevoel in de vagina, eromheen en in mijn anus. (Heb geen anale seks gehad, alleen vaginaal)

de dokter zei wel dat dit chlamydia of gonneroe symptomen zijn, maar zijn kleine wondjes/bultjes daar ook een symptoom van? Denk meer herpes of ergens in die richting..

Reageren
    Ccc

Hij wilde wel graag dat ik me overal op liet testen om iig dat uit te sluiten.

hij zei dat het geen hiv, syflis of hepatitus symptomen zijn maar dat iemand die wratten of andere soa’s heeft wel meerdere ziektes met zich mee kan dragen.

zou het denkt u ook herpes kunnen zijn?

Reageren
    John (moderator)

Het kan wel voor komen bij chlamydia

Reageren
    John (moderator)

Ik acht een herpes infectie niet uitgesloten in ieder geval

Reageren
    Ccc

Ooh, dus jeuk in de anus kan ook veroorzaakt worden door chlamydia? Ook als je geen anale seks hebt gehad?

Reageren
    John (moderator)

Ja dat kan. De chlamydia bacterie kan zich verspreiden

Reageren
    Ccc

En bij herpes kun je ook pijn aan de anus hebben zonder anale seks?

Reageren
    John (moderator)

Ja, dat kan. De infectie kan versleept worden. je zou je zelf kunnen besmetten

Reageren
    Ccc

pff heel vervelend dit. Las al dat herpes niet persee blaasjes hoeven te zijn, het kunnen ook kleine rode plekjes/wondjes zijn die erg branden.

dit heb ik dus, ik heb een soa test gedaan met een uitstrijkje uit de vagina en via bloedprikken.

testen ze hierbij ook op herpes?

Reageren
    John (moderator)

Nee, Dat kan alleen maar met een swab van blaasjes nog wondjes

Reageren
    Ccc

de uitslag van de bloedtest is binnen en ik heb geen hiv, syfilis of hepatitus dus dit is wel een opluchting.

chlamydia en gonneroe zijn afgenomen met een uitstrijkje en dat kon nog wel ff duren voordat de uitslag binnen is.

is het normaal dat zo een uitstrijkje langer duurt dan een bloedonderzoek, kan het geen kwaad als ik chlamydia of gonneroe heb daar dus nog wel 2 weken mee rond loop?

Reageren
    John (moderator)

Een swab kan wel wat langer duren. Het kan alleen kwaad als onbeschermde seks zou hebben omdat je dan iemand anders kunt besmetten

Reageren
Reageer op: Chlamydia
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.