Zoeken Vraag het forum

Vanaf wanneer testen?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo, vanaf wanneer kan je je laten testen op chlamydia en gonorroe? Op internet vind ik meestal 2 weken maar soms ook 3 weken of zelfs 10 dagen terug en dit is wat onduidelijk voor mij. Ik heb nu een doktersafspraak voor volgende week wat twee weken na het laatste onveilig contact gaat zijn, kan ik ervan uitgaan dat het testresultaat dan betrouwbaar is? Ik maak me namelijk erg zorgen, ben dom geweest en heb mijn lesje ondertussen al geleerd. We hebben wel seks gehad met condoom, maar door orale seks en aanrakingen kan het dus ook doorgegeven worden waar ik op het moment zelf niet bij stilstond. Moest het resultaat positief zijn, is dit dan heel erg of valt dat wel mee? Wil namelijk echt niet maandenlang met deze zorg zitten. Mijn lesje is geleerd, maar zou ook graag dit achter mij laten… alvast bedankt!!

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het beste is 2 weken na het contact.

Reageren
    Anoniem

Dus ik zou de resultaten moeten kunnen vertrouwen en moest ik het hebben word ik behandeld en ben ik ervan af?

Reageren
    John (moderator)

zo is dat.

Reageren
Reageer op: Vanaf wanneer testen?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.