- ?13 februari 2025 om 00:27
Na hoeveel weken mag je een hertest doen? Ik wil het zeker weten
John (moderator)
13 februari 2025 om 17:483 weken na de kuur
ReagerenPiet17 maart 2026 om 18:41Beste allen,
Ik heb jullie advies nodig. Ik heb op 18 januari een test gedaan op chlamydia, en die viel positief uit. Ik had een kuur azitromycine gekregen. Na 3 dagen verdwenen de symptomen in de penis. Sindsdien ook geen seks meer gehad met iemand. 3 weken na de kuur kwamen dezelfde symptomen weer tevoorschijn. Opnieuw getest, en weer positief. Dit keer doxycycline gekregen voor 1 week. Klachten verdwenen meteen na 3 dagen en leek goed te gaan. 3 dagen na laatste pil komen de symptomen weer terug. Ik ben hier nu al 2 maanden mee bezig en ik begin enorm te stressen. Ik ga contact opnemen met mijn huisarts, maar zal die mij kunnen helpen? was doxycycline kuur misschien te kort? Heeft het nog nut om de kuur te herhalen voor 3 weken? De klachten waren overduidelijk weg na 3 dagen dioxcycline. De klachten zijn nu ook voelbaar in de lies.
ReagerenAnoniem18 maart 2026 om 07:49Resistentie tegen antibiotica komt regelmatig voor bij chlamydia. Bespreek met de huisarts of er mogelijk sprake is van resistentie. Er zijn specifieke tests die gedaan kunnen worden om te kijken welk antibioticum wél werkt. Zomaar langer een antibioticum gebruiken is niet zinvol: bij resistentie werkt dat dan ook niet. Zoals ik zei: overleg met de huisarts.
Reageren