- Jongen10 oktober 2023 om 16:08
Ik heb iemand gepijpt en kwam er daarna achter dat ik op mijn lip een open wondje had. Heb ik nu risico op hiv gelopen?
7 reactiesReagerenAnoniem10 oktober 2023 om 17:10Nee, eigenlijk niet.
ReagerenJongen10 oktober 2023 om 17:32Eigenlijk niet?
ReagerenAnoniem10 oktober 2023 om 17:39Nee, eigenlijk niet.
De mond met speeksel neutraliseert hiv virus als dat in kleine hoeveelheden in voorvocht zou hebben gezeten. Een wondje maakt het wel wat riskanter, maar via een gewoon wondje (dat dus niet een volledig open wond is) komt hiv ook niet echt gemakkelijk het lichaam in.Het risico om zo hiv te krijgen hangt van zoveel factoren af dat er nauwelijks iets over gezegd kan worden. Maar op zich is het risico niet echt heel groot.
Wat is bij jou een open wondje aan je lip? Een vleeswond of een soort blaartje of aft?
ReagerenJongen10 oktober 2023 om 17:46Anoniem10 oktober 2023 om 17:54Ik zie daar niet echt een risico in. Dat wondje is ook niet open.
Als er al voorvocht zou zijn geweest, dan zit dat eerder in je mond, en daar heb je speeksel dat kleine beetjes virus neutraliseert. Voorvocht wrijf je niet over of in zo’n wondje.
Mocht je er ongerust over blijven, dan kan je na zes weken een hiv test laten doen. Op basis van wat jij beschrijft zou ik me niet ongerust maken.
Reagerenlala1 maart 2025 om 21:19ik heb een wondje van me hoek mond na dat ik me vriend heb gepijpt en ik heb dat nog nooit eerder gekregen is dit een soa
ReagerenJohn (moderator)
1 maart 2025 om 21:24Nee. Dat zal een scheurtje in je mondhoek zijn
Reageren