- Anoniem28 augustus 2018 om 17:15
Hallo,
Ik heb een angst voor een SOA en ben daarvoor al naar de huisarts geweest. Een tijd terug heb ik orale seks ontvangen door mijn vriendin. Toen der tijd was onze relatie nog aan, een week daarna ging het uit. Nu ben ik er gister achtergekomen dat zij is vreemd gegaan tijdens onze relatie. Zij zegt dat dit alleen zoenen betrefde, maar ik vind dit lastig te geloven natuurlijk. Ze heeft het me gezweert en gezegd dat er niets meer is gebeurd. Nu kreeg je ze wel 1.5 weken daarna last van keelpijn (+\- 2 dagen). In de tussentijd heb ik mij laten pijpen door een goede vriendin op vakantie, en zij kreeg 2 dagen later last van haar keel. Nu waren we in een warm land en was er uiteraard de nare airconditioning aanwezig, maar toch begin ik nu verbanden te trekken.
Ik heb overlegd met mijn dokter en hij zei dat het niet nodig was om te testen. Het verband dat ik trok met die vakantievriendin sloeg volgens hem nergens op, want ook al zou ik haar besmet hebben, dan zou dit niet binnen 2 dagen zich uiten bij haar. En al helemaal niet zo kort. Klopt dit?
Daarnaast vertelde mijn dokter dat ik eigenlijk bijna geen risico heb gelopen op een soa (het is namelijk afhankelijk van ontzettend veel factoren of je door gepijpt worden een soa krijgt) en dat testen in dit geval nog helemaal niet nodig is. Hij suggereerde dat ik mijn ex vriendin maar moest vertrouwen voor deze keer. Wat denkt u hiervan?
graag hoor ik van u
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
29 augustus 2018 om 00:50Over je ex vriendin jan ik natuurlijk niets zeggen, maar voor het overige denk ik dat je huisarts gelijk heeft
ReagerenAnoniem29 augustus 2018 om 09:46Danku. Ik las ergens online dat een symptoon voor chlamydia bloederige afscheiding is bij de ontlasting? Vanochtend had ik een nogal zware bevalling en toen ik het schoonveegde ontdekte ik inderdaad wat bloed aan het papiertje. Is dit een symptoon of gewoon een kwestie van te grote ontlasting?
ReagerenAnoniem29 augustus 2018 om 09:51Of moet hiervoor de soa zich ook rectaal bevinden?
ReagerenAnoniem29 augustus 2018 om 09:59Oh, ik las in het lijstje van de totale symptonen. Maar lees overal dat het dan moet gaan over rectale chlamydia, oftewel waar anale seks bij moet hebben plaatsgevonden. Dat is bij mij niet het geval. Klopt het dat bloederige afscheiding bij de ontlasting hoort bij een rectale infectie?
ReagerenJohn (moderator)
29 augustus 2018 om 10:11Je krijgt niet zomaar chlamydia in je anus. Het zal toch eerder een aambei of een anusfissuur zijn
ReagerenAnoniem29 augustus 2018 om 10:24Aha, danku! Het symptoon van bloed is pas een symptoon voor chlamydia als het zich anaal bevindt?
ReagerenJohn (moderator)
30 augustus 2018 om 00:20Juist
Reageren