John (moderator)
6 juni 2017 om 16:56Die vraag kan ik natuurlijk niet beantwoorden zonder enig onderzoek. Maar een soa lijkt me in ieder geval onwaarschijnlijk. Ze kan beter even naar de huisarts gaan met de klachten
Joseph C.S10 maart 2018 om 21:28Ik was laatst in een sauna ,en daar buiten een bos met homosexuele mannen. Die man had een erectie en heb hem kort afgetrokken, hij kwam niet klaar en er was geen voorvocht aanwezig. Omdat ik zo opgewonden was, heb ik mijzelf afgetrokken met dezelfde hand waarmee ik meneer had afgetrokken. Heb ik nu een soa als chlamydia of gonneroe?
ReagerenJohn (moderator)
11 maart 2018 om 00:22Dat is zeer onwaarschijnlijk
ReagerenTrekken13 april 2020 om 14:49een paar dagen geleden een uitstapje gemaakt en ben ik afgetrokken door een man een dag later kreeg ik meteen irritaties tijdens het plassen ik heb hier voor een soa test laten doen en die was negatief dit was 2 dagen na het gebeuren Ik vraag me af of deze test wel betrouwbaar is aangezien ik wel klachten heb er is trouwens geen sperma gewisseld maar we had hij zich afgetrokken met de zelfde hand moet ik opnieuw een test laten doen of zal dit niet nodig zijn het branderig gevoel houd wel aan
ReagerenJohn (moderator)
13 april 2020 om 16:09De kans om zo een soa te krijgen is wel heel erg klein. Na 2 dagen testen is sowieso te vroeg. Maar ook te vroeg om klachten van een soa te krijgen. Ik denk dat het een beetje te ruw is geweest en je een irritatie hebt
ReagerenTrekken13 april 2020 om 20:10bedankt voor de snelle reactie!
de klachten houden nog steeds aan al hoewel het niet zo zeer tijdens het plassen is maar er na ook heb ik een zeurend gevoel in mijn linker teelbal ik ben erg bang op een soa omdat ik namelijk een vrouw heb en ik dit bang ben door te geven. Dus de test die ik gedaan heb kan me geen geruststelling geven ook al had ik al klachten. Komt het überhaupt voor dat mensen via deze manier een soa oplopen?
verder was het ook maar heel kort denk ik maar 5 seconden dat die mij heeft afgetrokken maar toch ben ik bang!bedankt!
ReagerenJohn (moderator)
13 april 2020 om 20:26De test was te vroeg, maar ook de klachten. Dat wijst niet op een soa.
ReagerenIkke13 mei 2022 om 13:12Ik heb een uitstapje gemaakt naar een cruiseplaats HOP.
Reageren
Er stond iemand zich af te trekken en ik hielp hem graag een handje. Hij kwam klaar en ik kreeg sperma over mijn hand. Hij trok mij ook af met dezelfde hand waar hij eerder bij zichzelf mee bezig was. Ik heb ook aan mezelf getrokken met dezelfde hand waar hij in spoot. En kwam ik klaar in zijn hand.
Kan ik hier een soa mee hebben opgelopen?
Google-end lees ik zoveel verschillende dingen. Saoaids.nl en Sense.nl schrijft bijvoorbeeld dat samen aftrekken wel een risico heeft op soa, maar lees ook op andere sites bijvoorbeeld soapoli-online dat dat wel veilig is…
Het was een man die het denk ik wel vaker doet, ik verwacht dus wel dat hij veel wisselende contacten heeft.
En als hij voorvocht of sperma op zijn hand had en mij aftrok, is dat een risico?
Ik ben toch wat ongerust…John (moderator)
13 mei 2022 om 17:24Je zou zo wel een soa kunnen oplopen
ReagerenSebas28 augustus 2023 om 12:56Hallo john ik vroeg me af waarom u in eerdere reacties op dit onderwerp aangeeft dat transmissie zo niet kan plaatsvinden of dat je zo geen soa kunt krijgen maar een x aantal jaar later dus wel.
ReagerenAnoniem28 augustus 2023 om 13:14Inzichten kunnen veranderen.
ReagerenJohn (moderator)
28 augustus 2023 om 13:55Soa’s zijn geen statische wetenschap. Er verandert nog wel eens wat. Dacht men vroeger dat het niet kon, nu weet men dat het dus wel kan. Met voorvocht of sperma aan de handen is een soa op je (eigen) penis wel over te dragen.
Reageren