Zoeken Vraag het forum

Het lijk op een doorbraakbloeding, maar ik weet het niet zeker

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik zit ergens mee en zelf kom ik er niet echt uit.
    Nu ben ik vorige week dinsdag begonnen met bloeden door me pil heen. Het is weinig en erg donkerbruin. Toen ik dit zag schrok ik erg want heb dit nog nooit gehad en wist ook niet wat het was. Nu ging ik opzoeken wat het zou kunnen zijn en ben ik erachter gekomen dat er een grote kans is dat her doorbraakbloeding is. Maar later las ik ook iets over dat als je onveilige seks hebt in de eerste week van je strip ook kans hebt op zwangerschap. Toen ik dit las wist ik niet of het nou echt wel doorbraakbloeding was of niet.. Want namelijk mijn vriend en ik hadden laatst zonder condoom ruige seks gehad, hij is echter niet in mij klaar gekomen. toen even later (na de seks) was ik naar de wc en zag ik dat ik een beetje bloed had. Dit vond ik niks schokkends want dit heb ik vaker gehad. Alleen nu bleef het bloeden en ik bloed nu al iets langer dan een week. Dus van de seks kan het dan toch niet zijn?
    Is dit dan nu doorbraakbloeding of kan ik zwanger zijn?

Alvast bedankt

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je de pil goed gebruikt en er geen vergeet, raak je ook in de eerste week van de strip niet zwanger.

[quote](na de seks) was ik naar de wc en zag ik dat ik een beetje bloed had. Dit vond ik niks schokkends want dit heb ik vaker gehad.[/quote]Dit is toch niet goed. dat zijn contactbloedingen en die kunnen op een infectie wijzen. Omdat deze bloeding ook meteen na de seks is begonnen, raad ik je toch aan om naar de huisarts te gaan.

Reageren
    Anoniem

Zou die bloeding na de seks niets te maken kunnen hebben met het feit dat het ruige seks was? Want het was ook maar echt heel weinig?

En dan nog een vraag denkt u dat het dan doorbraakbloeding is? En zo ja moet ik dan stoppen met de pil slikken en een stopweek inlassen?

En bedankt voor uw reactie

Reageren
    John (moderator)

[quote]Zou die bloeding na de seks niets te maken kunnen hebben met het feit dat het ruige seks was? Want het was ook maar echt heel weinig?[/quote]Je schreef dat je het vaker hebt. En dat is gewoon niet goed.

Ik weet niet zeker of het een doorbraakbloeding is of een contactbloeding. Maar omdat ze meteen na de seks ontstond ga ik uit van een contactbloeding.

Als je de pil doorslikt zou je een stopweek kunnen inlassen. als dat niet zo is maak je de strip gewoon af.

Reageren
    Anoniem

Oke, dankuwel voor uw hulp.

Reageren
Reageer op: Het lijk op een doorbraakbloeding, maar ik weet het niet zeker
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.