Zoeken Vraag het forum

Depressief na seks

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Johannes85

Ik ben een jongen man van 26. De dagen nadat ik seksueel actief ben geweest ben ik erg depressief, ongeachte of ik nou seks heb met een partner of masturbeer. Het houd meestal 3 tot 4 dagen aan. Het is storend voor mezelf maar ook voor mijn vriendin, als in geen seks meer willen hebben doordat ik bang ben voor depressie en mijn humeur dat zorgt voor ergernissen. De klachten heb ik ook als ik maar 1 keer in de week seks heb. Ik ben dol op seks, daar ligt het niet aan.

3 reacties
    Reageren
    nicole

ik ben een vrouw van 40 en zit met hetzelfde probleem dat is heel lastig want ik doe het ook graag maar houw me meestal in ik zoek zelf geen nadering bij men vriend want als het dan gedaan is met sexsen begin ik zo een heel triestig gevoel te krijgen en te wenen en weet ni waarom ofzo

Reageren
    har

Hai,
    Misschien ligt er een verborgen gevoel van “dit was de laatste keer” of “deze euforie zal nooit meer komen” .
    Het zou ook een tekort aan serotonine kunnen zijn (neurotransmitter) na de seks (alles opgebruikt).
    Probeer eens pasta of bananen te eten na de seks en de volgende dagen. . Serotonine wordt aangemaakt in de “zwarte materie” in je hersenen en die heeft koolhydraten nodig om weer serotonine te produceren.
    Of, en dat werkt ook goed: eet pure chocolade, dat zorgt voor een “extra” dosis serotonine.
    Of nog beter, neem zowel bananen én chocolade.
    A propos: serotonine is dé neurotransmitter die inspeelt op je gevoel.
    Groetjes, har

Reageren
    Wim

Dankjewel. Bananen en chocola dus. Ik vond het al zo gek als ik chocola at dat ik me er wel heel opgelaten door ging voelen. En ik maar denken dat ik niet tegen chocola kon. Maar dat is het dus niet. Chocola bevat ook cacau een gemeen stofje want als dat is uitgewerkt word je wederom depri. Niet echt een oplossing dus. Maar bananen werken wat beter. Een visje op de markt eten helpt (zeer) goed zit veel stikstof in en werkt goed als afrodisiac. De depressie na de sex hoeft niet per definitie van de sex zelf te komen. Onvervulde wensen kunnen ook depressie veroorzaken. Schrijf eens op welke je wensen zijn en vink ze een voor een af welke je hebt weten te vervullen. Dat helpt ook flink van depressie af. Ben je echt depressief maar kun je het niet plaatsen dwz er is niets dat de depressie kan hebben veroorzaakt in de normale zin des woords pas dan is een anti depressiva op zijn plek. En gebruik dat niet te lang want het is op de langere termijn zeer verslavend, kiezen tussen 2 kwaden dus.

Reageren
Reageer op: Depressief na seks
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.