- Verliefd nichtje6 juni 2017 om 12:05
Hoi allemaal,
ik zal me even voorstellen, ik ben Jasmine (schuilnaam) en ik ben 16 jaar oud. Ik ben dus verliefd op mijn neef Rik (schuilnaam) van 19 jaar.
Ik weet het, het is te gek voor woorden en het is in principe incest, maar ik kan er niks aan doen. Ik zal de situatie even uitleggen:
Ik ben dus al ongeveer 1 jaar verliefd op Rik. Het begon allemaal op een familieweekend een jaar geleden, ik wilde de hele tijd bij hem zijn en naast hem lopen etc. Nu wist ik niet zo goed wat ik ermee moest en heb ik er niet echt iets van laten merken (denk ik). Alhoewel, ik appte na dat familieweekend wel heel veel met hem en werd ook helemaal blij als ik een appje van hem kreeg. Ook hebben we samen gelogeerd bij onze oma; niet heel bijzonder, maar wel een beetje ‘intiem’ misschien? Nooit met elkaar gelogeerd en dan ineens. Ik merkte de ongemakkelijkheid wel tijdens het omkleden met naar bed gaan, maar dat is te begrijpen vind ik. Verder was het hartstikke leuk en hadden we afgesproken in de zomervakantie weer te gaan logeren! Nu hebben we laatst familieweekend gehad en ook daar wilde ik heel de tijd bij hem zijn en naast hem zitten en doen wat hij ging doen, want als we ‘gescheiden’ zouden zijn, brak mijn hart een beetje. Elke keer als hij dan ook weg was (roken), wilde ik hem zoeken, maar ik hield me in. Nu hebben we dus afgesproken om in de zomervakantie te gaan karten in Lelystad en daarna misschien weer logeren (ik weet het, eigenlijk moet ik hem ‘los laten’ en niet zo veel met hem omgaan, maar dat kan ik niet). Ik was zelfs zo zwak tijdens familieweekend, dat ik tijdens het voetballen stiekem in zijn whatsapp heb gekeken, of hij nog met andere chicks appt; dit is overigens niet zo!!
Ik wil echt heel graag weten of hij hetzelfde voor mij voelt, of dar hij mij gewoon als een hele goede nicht ziet.. Het probleem is alleen, dat ik niet direct wil zeggen dat ik hem ‘leuk leuk’ vind, omdat dit onze band kan verpesten als hij dat gevoel niet heeft. Maar voor hetzelfde geldt heeft hij we datzelfde gevoel en durft hij het ook niet te bekennen?? Hoe kan ik stiekem en voorzichtig hints geven om te kijken of hij ze ‘begrijpt’ of ‘aanpakt’?
Ik was sowieso al van plan om na het karten dan dus weer te logeren en het dan minder ongemakkelijk te maken (want ik vond het toen zelf ook ongemakkelijk, omdst ik niet precies wist of hij bijvoorbeeld in de wc ging omkleden ofzoiets)  Ook wilde ik ‘voor de grap’ vragen hoe het in zijn liefdesleven gaat (dit vroeg mijn neefje namelijk tijdens familieweekend aan mij in het bijzijn van Rik).
Ohja, als je zegt, zet je over die verliefdheid heen, dat gaat niet zo snel (duurde 2 jaar bij een jongen op school die ik toen nog maar amper zag; Rik zie ik zo’n beetje elke maand wel met verjaardagen, dus laat staan hoe lang het duurt voordat ik over deze verliefdheid heen ben..)
Heeft iemand misschien nog do’s en don’ts (waar ik wat aan heb)?
Groetjes, verliefd nichtje
p.s. laat iedereen asjeblieft in zijn/haar waarde en respecteer mijn verhaal aub. Ik weet dat dit hele verhaal ‘moreel’ niet helemaal aanvaardt wordt ofzo; maar mijn gevoelens kan ik niet onderdrukken.
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 juni 2017 om 12:28Hoezo incest? En hoezo moraal niet te accepteren?
Je maakt er dan toch zelf een probleem van. Relaties tussen neven en nichten komen toch echt wel vaker voor en zijn niet verboden.
Als je duidelijkheid wilt hebben zul je er toch met hem over moeten praten.
ReagerenVerliefd nichtje6 juni 2017 om 19:35het is toch incest als je met familie een relatie hebt?
moreel niet geaccepteerd is inderdaad misschien een beetje overdreven gezegd, maar er zullen zat mensen uit de omgeving zijn die dat niet zullen accepteren denk ik zomaar (waaronder denk ik onze ouders zelf, omdat het toch wel ‘apart’ is en onze ouders christelijk zijn, nu weet ik niet 100% zeker of christenen daar ‘moeilijk’ over doen)
in elk geval bedankt voor je reactie, maar toch nog een vraagje, zoals ik al zei, vind ik het heel lastig om daar een gesprek met hem over te hebben; jij beveelt dit wel aan, heb je misschien een tip voor een soort sluwe hint oid?
ReagerenJohn (moderator)
6 juni 2017 om 20:22Bloedverwanten in vierde lijn ( neven en nichten) kunnen ten alle tijden een burgerlijk huwelijk aangaan. Dat is niet verboden. Ikzelf ken verschillende paren waarbij neef en nicht met elkaar zijn getrouwd.  Zowel katholieken als protestanten. Een kerkelijk huwelijk kan alleen met dispensatie. Hoe men daar bij verschillende geloofsrichtingen over denkt, kan verschillend zijn.
Het beste is gewoon een eerlijk en open gesprek op een rustig en gunstig moment.
ReagerenVerliefd nichtje6 juni 2017 om 23:18oh oke, dat wist ik allemaal niet!
je zegt een eerlijk gesprek op een rustig moment, maar hoe begin je zo’n gesprek? Want het is nogal raar om dat ineens op tafel te gooien en ik zou niet weten hoe het gesprek dan verlopen gaat en of onze goede relatie dan niet verprutst wordt.. daarom zou ik liever eerst een aantal ’tips’ willen geven om te kijken of hij ook iets van mij voelt.
hij heeft geen Snapchat, war ik erg jammer vind, dus ik ben van plan een snapchatsccount voor hem te gaan maken, misschien is dat al een soort hint die ik dan geef.
ik snap dat je je hulp lief bedoeld, maar ik ben in deze situatie gewoon een schijtluis omdat ik puur die goede relatie met hem niet wil verpesten.. het kan dus nog wel een tijdje gaan duren, maar dan heb ik in elk geval tijd om ’tips’ te bedenken die ik hem wil geven ofzo
ReagerenJohn (moderator)
6 juni 2017 om 23:27Wat je in ieder geval NIET moet doen, is een snapchat account voor iemand anders ongevraagd aanmaken. Zoiets hoort dus niet!
Of het de relatie die je nu hebt verpest, zul je moeten afwachten. Dat is het risico van iedere “liefdesverklaring” …Dat kun je op voorhand nooit weten.
ReagerenCatootje7 juni 2017 om 18:33Kan best dat het vertrouwd voelt omdat hij familie is en als je in de puberteit zit ga je zo iemand op een andere manier zien. Zelf had ik dat toen ik een neefje zag toen we in de puberteit zaten. Ik voelde me toch wel zenuwachtig.
Het kan werken maar vaak ook niet. Je kan je vrouwelijke charmes in de strijd werpen. Leuk rokje aan, lief lachen enz. Beter wel contact in het echt dan snapchat of wat anders. Bij die online-activiteiten heb je geen lichaamstaal, stem en geur.
Het verschil met incest is dat het daarbij gaat om seks in plaats van een relatie.
ReagerenVerliefd nichtje7 juni 2017 om 23:39@catootje
hoe zat dat dan tussen jou en je neefje zoals je verteld? Ik herken dat zenuwachtige gevoel namelijk. Ook wil ik het eigenlijk voortdurend over hem hebben, en als ik zijn naam al hoor of aan zijn naam denk wordt ik al GEK..
natuurlijk blijf ik ook zeker contact in het echt houden met hem ipv via social media, alleen is het ‘probleem’ dat we ongeveer 30 minuten van elkaar wonen dus zien we elkaar meestal alleen met verjaardagen enzo..
ReagerenVerliefd nichtje7 juni 2017 om 23:42ongevraagd maak ik zeker geen snapchataccount aan, ik heb hem gevraag dof hij het goed vind, maar uiteindelijk toch maar zelf gezegd oke laatmaar ik draai door, omdat het achtersf toch echt een stomme vraag was…
je hebt gelijk, of onze goede relatie verpest wordt is niet te zeggen, dat is het nadeel aan de zogenoemde ‘friendzone’
Reageren