- Ina4 oktober 2023 om 12:02
Toen ik 62 jaar was kreeg ik een ernstige psychose. Waarschijnlijk uitgelokt door herpesinfextie oog en weinig slaap Slik op dit moment niks voor psychose. Nu 3 jaar later krijg ik door bronchitus hele lichte psychotische klachten. Kunnen psychotische klachten worden uitgelokt door een bronchitus? Gaat nu stuk beter. Mijn vraag is kan een psychose uitgelokt worden door bronchitus?
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
4 oktober 2023 om 15:24Nee een bronchitis veroorzaakt geen psychose.
ReagerenIna4 oktober 2023 om 16:48Dank je wel voor je antwoord John.
ReagerenIna4 oktober 2023 om 16:56Maar een longontsteking kan qel een psychose veroorzaken En een herpes infectie aan het oog? Of kan dat ook geen psychose veroorzaken?
ReagerenJohn (moderator)
4 oktober 2023 om 17:00Een longontsteking en ook een oogontsteking veroorzaken zelf geen psychose. Je zou door de aandoening wel paniek en angstaanvallen kunnen krijgen. Maar dat heeft dan te maken met angsten en spanningen
ReagerenIna4 oktober 2023 om 17:08Oke dank je wel.
ReagerenHendrik de ruiter29 december 2023 om 16:25Prednisolon kan worden voorgeschreven bij bronchitus, en er zijn steeds meer slachtoffers die zich melden, psychose door prednisolon.
Ook lichamelijke stress als gevolg van herpes kan een chronisch te hoog cortisol veroorzaken want net als prednisolon weer psychose veroorzaakt.
ReagerenIna29 december 2023 om 16:55Heb geen prednisolon gekregen voor bronchitus. Waarschijnlijk heeft vocht tekort een rol gespeeld.
Reageren