- arjan22 juli 2008 om 09:59
Hallo,
Ik ben een 22e jarige jongen en zit met een probleem. Een daarvan is dat ik nog steeds maagd ben. Nu zal niet iedereeen dit als een probleem zien maar bij mij is dit persoonlijk wel het geval. Ik hield me namelijk al op hele vroege leeftijd hier mee bezig. Was er bijna door geobserdeerd (op de leeftijd van 12 ongeveer.) Terwijl klasgenoten amper wisten wat het was. Nu vermoed ik dat mijn probleem is dat ik door de tijd heen ben gaan denken dat seks niet geaccepteerd word.
Zo rond mijn 14e => 18e ben ik veel gepest. Niet om uiterlijke redenen maar voooral omdat ik eigenlijk het beste met iedereen voor heb. Dat klinkt misschien raar maar als je rond die leeftijd met teveel mensen wilt omgaan hoor je niet echt bij een groep en val je overal net buiten zeg maar. Sindsdien heb ik een sociale angst ontwikkeld. Ik durfde buitenom school (middelbare school) mijzelf amper buiten te vertonen. En ging alle sociale confrontaties uit de weg. Ik kreeg zelfs al hoofpijn van de gedachte dat ik iemand zou kunnen tegenkomen.
En vrouwelijk contact heb ik vanaf mijn 16e uit angst compleet genegeert. Nu is het zelfs zo dat ik niet meer met familie om ga uit angst om er mee te moeten praten.
Nu ben ik eigenlijk zelf een beetje tot inziens gekomen dat ik echt een probleem heb. Ik heb het altijd voor mezelf gehouden en iedereen zag mij gewoon als een verlegen jongen terwijl ik altijd heel open ben geweest. Dit is eigenlijk de eesrte keer dat ik mijn verhaal vertel aan uberhaupt iemand al is het anoniem.
Nu moet ik zeggen dat bepaalde dingen al wel verbeterd zijn. Ik heb meer zelfvertrouwen gekregen alleen heb nog wel steeds de neiging confrontaties uit de weg te gaan. Ik weet niet goed wat ik hieraan kan doen. Ik wil wel hulp maar wil iegenlijk dat niemand uit mijn nabije omgeving dit te weten komt. En ik zou ook niet weten waar ik hulp moet zoeken.1 reactieReagerenInge3 december 2008 om 22:31Goed van je dat je dit ter sprake brengt! Doordat je er zelf mee aan de slag bent gegaan zal er progressie geboekt worden. Het gehele maatschappelijk leven bestaat uit allerlei ontmoetingen en daar leer je steeds een beetje van.
Reageren
Ik vind dit trouwens geen psychiatrisch probleem. je bent een beetje een laatbloeier, nou en?!