- Anoniem5 februari 2018 om 15:57
Wie wil mij even gerust stellen. Maak me erg zorgen. Voel iets rond mijn eierstok. Af en toe een steek. Lijkt op spierpijn. Kan nog geen eisprong hebben.
Laatst ook gehad. Heeft de ha me onderzocht. Voelde niks raars. Is ook weer weggegaan. Dit zit er vanaf vanochtend. Je kan toch niet zomaar ineens wat voelen en dat het kanker is ofzo ?19 reactiesReagerenJohn (moderator)
5 februari 2018 om 15:59Hoe oud ben je? Wanneer moet je ongesteld worden?
ReagerenAnoniem5 februari 2018 om 16:0438 jaar. Over twee weken. Maar mijn luteale fase is 7 dagen. Dus eisprong zou volgende week moeten zijn. Ook nog geen vruchtbaar slijm. Wat ik ook altijd heb
ReagerenJohn (moderator)
5 februari 2018 om 16:07En hoelang duurt je cyclus?
ReagerenAnoniem5 februari 2018 om 16:10Wel om en nabij 4 weken.
ReagerenJohn (moderator)
5 februari 2018 om 16:12Is er onderzoek gedaan waarom je zo’n korte luteale fase hebt?
ReagerenAnoniem5 februari 2018 om 16:13En ovulatie voel ik altijd. Maar dit voelt anders. Soort van strak gevoel. Nu lig ik. En dan voel ik niks
ReagerenAnoniem5 februari 2018 om 16:14Nee. Waarschijnlijk stress
ReagerenJohn (moderator)
5 februari 2018 om 16:15Hoe kom je er dan bij dat je zo’n korte luteale fase hebt? Is dat vastgeteld?
ReagerenAnoniem5 februari 2018 om 16:18Ja. Met ovutesten en omdat ik het zo duidelijk voel.
ReagerenJohn (moderator)
5 februari 2018 om 17:02Bij een cyclus van 4 weken is dat toch erg onwaarschijnlijk. Als je luteale fase zo kort is, dan is er toch iets niet in orde. Je moet dan naar de gynaecoloog. Met zo’n korte luteale fase kun je eigenlijk amper zwanger raken. Bij een cyclus van 4 weken, valt de vruchtbare periode met de eisprong tussen de 11de en 16 de dag van de cyclus. Dat is dan ca 14 dagen voor de NOD. Dat zou je klachten dus wel verklaren.’Heb je wellicht ook meer dan 2 dagen achter elkaar een positieve ovulatie test?
ReagerenAnoniem5 februari 2018 om 17:12Nee. Is nooit heel knallend.
Reageren
Maar sorry. Hier word ik erg zenuwachtig van. U bedoelt toch niet iets ernstigs? We hadden idd een wens voor tweede kindje. Maar door omstandigheden nu op laag pitje. Ben er voor bij ha geweest. En kon als we er voor gingen een verwijsbrief voor gyn krijgen. Maar hij deed niet echt verontrustend over de korte luteale fase???John (moderator)
5 februari 2018 om 17:16Het is nog maar de vraag of je luteale fase wel zo kort is. Dat zou namelijk heel vreemd zijn bij een cyclus van 4 weken. Ik zou dus in ieder geval maar een verwijzing vragen voor de gynaecoloog. A;s de luteale fase daadwerkelijk zo kort is, dan wordt zwanger raken moeilijk
ReagerenAnoniem5 februari 2018 om 17:20Ja. Maar dat is nu niet aan de orde. Moet ik dan evengoed? Begin me nu wel zorgen te maken. Sorry
ReagerenJohn (moderator)
5 februari 2018 om 17:37Het is niet de bedoeling om je ongerust te maken. Maar als je werkelijk zo’n korte luteale fase hebt bij een cyclus van 4 weken, gaat er iets niet goed. Beter om er dan toch te laten kijken
Reageren