Zoeken Vraag het forum

Geruststelling

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Wie wil mij even gerust stellen. Maak me erg zorgen. Voel iets rond mijn eierstok. Af en toe een steek. Lijkt op spierpijn. Kan nog geen eisprong hebben.
    Laatst ook gehad. Heeft de ha me onderzocht. Voelde niks raars. Is ook weer weggegaan. Dit zit er vanaf vanochtend. Je kan toch niet zomaar ineens wat voelen en dat het kanker is ofzo ?

19 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Hoe oud ben je? Wanneer moet je ongesteld worden?

Reageren
    Anoniem

38 jaar. Over twee weken. Maar mijn luteale fase is 7 dagen. Dus eisprong zou volgende week moeten zijn. Ook nog geen vruchtbaar slijm. Wat ik ook altijd heb

Reageren
    John (moderator)

En hoelang duurt je cyclus?

Reageren
    Anoniem

Wel om en nabij 4 weken.

Reageren
    John (moderator)

Is er onderzoek gedaan waarom je zo’n korte luteale fase hebt?

Reageren
    Anoniem

En ovulatie voel ik altijd. Maar dit voelt anders. Soort van strak gevoel. Nu lig ik. En dan voel ik niks

Reageren
    Anoniem

Nee. Waarschijnlijk stress

Reageren
    John (moderator)

Hoe kom je er dan bij dat je zo’n korte luteale fase hebt? Is dat vastgeteld?

Reageren
    Anoniem

Ja. Met ovutesten en omdat ik het zo duidelijk voel.

Reageren
    John (moderator)

Bij een cyclus van 4 weken is dat toch erg onwaarschijnlijk. Als je luteale fase zo kort is, dan is er toch iets niet in orde. Je moet dan naar de gynaecoloog. Met zo’n korte luteale fase kun je eigenlijk amper zwanger raken. Bij een cyclus van 4 weken, valt de vruchtbare periode met de eisprong tussen de 11de en 16 de dag van de cyclus.  Dat is dan ca 14 dagen voor de NOD.  Dat zou je klachten dus wel verklaren.’Heb je wellicht ook meer dan 2 dagen achter elkaar een positieve ovulatie test?

Reageren
    Anoniem

Nee. Is nooit heel knallend.
    Maar sorry. Hier word ik erg zenuwachtig van. U bedoelt toch niet iets ernstigs? We hadden idd een wens voor tweede kindje. Maar door omstandigheden nu op laag pitje. Ben er voor bij ha geweest. En kon als we er voor gingen een verwijsbrief voor gyn krijgen. Maar hij deed niet echt verontrustend over de korte luteale fase???

Reageren
    John (moderator)

Het is nog maar de vraag of je luteale fase wel zo kort is. Dat zou namelijk heel vreemd zijn bij een cyclus van 4 weken. Ik zou dus in ieder geval maar een verwijzing vragen voor de gynaecoloog. A;s de luteale fase daadwerkelijk zo kort is, dan wordt zwanger raken moeilijk

Reageren
    Anoniem

Ja. Maar dat is nu niet aan de orde. Moet ik dan evengoed? Begin me nu wel zorgen te maken. Sorry

Reageren
    John (moderator)

Het is niet de bedoeling om je ongerust te maken. Maar als je werkelijk zo’n korte luteale fase hebt  bij een cyclus van 4 weken, gaat er iets niet goed. Beter om er dan toch te laten kijken

Reageren
Reageer op: Geruststelling
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.